Lastbilstillverkaren Volvo har i en ny storaffär ingått ett sjuårigt ramavtal med Estland och Lettland. Uppdraget: att tillsammans med en annan aktör leverera upp till 3 000 lastbilar till ett värde av omkring 5,1 miljarder kronor.
Affären är ett av de största exportavtalen någonsin för Volvo Defense, som ingår i Volvokoncernen.
– Helt klart ett av de större och längsta avtal och kontrakt vi slutit, säger Volvo Defense-chefen Andreas Svenungsson till Dagens Industri.
Lastbilarna kommer att produceras i Tuvefabriken i Göteborg.
Lastbilstillverkaren Volvo har i en ny storaffär ingått ett sjuårigt ramavtal med Estland och Lettland. Uppdraget: att tillsammans med en annan aktör leverera upp till 3 000 lastbilar till ett värde av omkring 5,1 miljarder kronor.
Affären är ett av de största exportavtalen någonsin för Volvo Defense, som ingår i Volvokoncernen.
– Helt klart ett av de större och längsta avtal och kontrakt vi slutit, säger Volvo Defense-chefen Andreas Svenungsson till Dagens Industri.
Lastbilarna kommer att produceras i Tuvefabriken i Göteborg.
Gothenburg Green City Zone får 6 miljoner kronor från EU för att under de kommande två åren skynda på arbetet mot utsläppsfria transporter till 2030. Initiativet, som drivs av Göteborgs Stad i samarbete med Volvo Cars och RISE, skapar en testmiljö i Göteborg för hållbara transporter. – EU vill att vi ska accelerera omställningen, sprida arbetsmetoder och visa på goda exempel på hur städer ska lyckas ställa om, säger verksamhetsledare Jonas Eriksson till Vårt Göteborg. Pengarna ska bland annat användas för att öka samverkan mellan privata och offentliga aktörer.
Gothenburg Green City Zone får 6 miljoner kronor från EU för att under de kommande två åren skynda på arbetet mot utsläppsfria transporter till 2030. Initiativet, som drivs av Göteborgs Stad i samarbete med Volvo Cars och RISE, skapar en testmiljö i Göteborg för hållbara transporter. – EU vill att vi ska accelerera omställningen, sprida arbetsmetoder och visa på goda exempel på hur städer ska lyckas ställa om, säger verksamhetsledare Jonas Eriksson till Vårt Göteborg. Pengarna ska bland annat användas för att öka samverkan mellan privata och offentliga aktörer.
Gothenburg Green City Zone får 6 miljoner kronor från EU för att under de kommande två åren skynda på arbetet mot utsläppsfria transporter till 2030. Initiativet, som drivs av Göteborgs Stad i samarbete med Volvo Cars och RISE, skapar en testmiljö i Göteborg för hållbara transporter. – EU vill att vi ska accelerera omställningen, sprida arbetsmetoder och visa på goda exempel på hur städer ska lyckas ställa om, säger verksamhetsledare Jonas Eriksson till Vårt Göteborg. Pengarna ska bland annat användas för att öka samverkan mellan privata och offentliga aktörer.
En dag sa min son, mamma kan vi titta på Ratatouille i helgen och laga maten i filmen. Självklart sa jag! Den rätt min tioåring refererar till är den franska maträtten vid samma namn som filmen, tillagad av en tecknad råtta vid namn Remy på en fiktiv stjärnkrog i Paris. I stället för att ta min mammas enkla (men ack så goda) recept på ratatouille fick vi googla för att efterliknade filmens graciösa uppläggning. Vi gjorde en gudomlig tomatsås från grunden med franska örter och lade i botten av en rund form, följt av tunna skivor zucchini, aubergine och tomater som varvades tills formen var fylld. Min son har aldrig ätit grönsaker med sådan aptit. Njutningen av att göra maten själv och kopplingen till filmen skapade en annan dimension. Kan det vara så enkelt?
En dag sa min son, mamma kan vi titta på Ratatouille i helgen och laga maten i filmen. Självklart sa jag! Den rätt min tioåring refererar till är den franska maträtten vid samma namn som filmen, tillagad av en tecknad råtta vid namn Remy på en fiktiv stjärnkrog i Paris. I stället för att ta min mammas enkla (men ack så goda) recept på ratatouille fick vi googla för att efterliknade filmens graciösa uppläggning. Vi gjorde en gudomlig tomatsås från grunden med franska örter och lade i botten av en rund form, följt av tunna skivor zucchini, aubergine och tomater som varvades tills formen var fylld. Min son har aldrig ätit grönsaker med sådan aptit. Njutningen av att göra maten själv och kopplingen till filmen skapade en annan dimension. Kan det vara så enkelt?
En dag sa min son, mamma kan vi titta på Ratatouille i helgen och laga maten i filmen. Självklart sa jag! Den rätt min tioåring refererar till är den franska maträtten vid samma namn som filmen, tillagad av en tecknad råtta vid namn Remy på en fiktiv stjärnkrog i Paris. I stället för att ta min mammas enkla (men ack så goda) recept på ratatouille fick vi googla för att efterliknade filmens graciösa uppläggning. Vi gjorde en gudomlig tomatsås från grunden med franska örter och lade i botten av en rund form, följt av tunna skivor zucchini, aubergine och tomater som varvades tills formen var fylld. Min son har aldrig ätit grönsaker med sådan aptit. Njutningen av att göra maten själv och kopplingen till filmen skapade en annan dimension. Kan det vara så enkelt?
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Just nu byggs bostadsrättsföreningen Kalk vid kalkbrottet i Limhamn. Nu planeras även det kommande systerprojektet intill. I den blivande bostadsrättsföreningen Krita blir det totalt 108 nya lägenheter från ett till fem rum och kök, och bland dem bostäder i radhus-stil och penthouse-våningar. Det blir också parkeringsgarage och gästlägenhet.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö