Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget.
Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Malmöbaserade Codescene säkrar 7,5 miljoner euro, motsvarande 87 miljoner kronor, i ny finansiering. Det innebär samtidigt att riskkapitalbolaget Neqst, som är storägare i Sinch, blir ny investerare i företaget.
Codescene använder artificiell intelligens för att förutsäga och föreslå förbättringar i kod, vilket sparar tid och pengar för användarna. Bolaget har i dagsläget kunder i 75 länder. Med den nya investeringen planerar Codescene att öka sin närvaro på sina fem största marknader: USA, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna och Indien.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Den har diskuterats sedan 2015, skyskrapan One Undershaft. Den uppdaterade designen från Eric Parry Architects har fått ytterligare höjd och är nu tänkt att bli 294,6 meter hög med 74 våningar. Byggnaden är terrasserad för ökad grönska i staden och våningsplanet högst upp ska vara öppet för allmänheten. The Shard står ohotad som Londons högsta skyskrapa på 309,6 meter och lär så förbli – staden tillåter inte högre bebyggelse på grund av flygtrafiken. One Undershaft ska stå mellan ”rivjärnet” och ”gurkan” och knyta ihop hela skyskrapeklustret.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Kan de, kan vi, kanske Living Vehicle tänkte när de ritade en ”fyrkantig” modell som ska släppas nästa år. Husvagnen är likt deras andra modeller utrustad med solceller och annat för att klara sig ”off grid”. Har man ingen Tesla truck är husvagnen även kompatibel med Fords F-150 och Rivian R1T. Prislappen ska börja vid 1,9 miljoner svenska.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö