Alfa Lavals orderingång i första kvartalet var klart högre än vad analytikerna räknat med. Orderingången landade på 18,3 miljarder kronor, jämfört med estimaten på 16,5 miljarder.
”Efterfrågan i marknaden var fortsatt stark under det första kvartalet och orderingången var stabil jämfört med föregående år och ökade med 8 procent sekventiellt”, skriver vd Tom Erixon i rapporten som släpptes i slutet av april.
Bolaget spår att efterfrågan i det andra kvartalet kommer att vara högre än i det första.
Alfa Lavals orderingång i första kvartalet var klart högre än vad analytikerna räknat med. Orderingången landade på 18,3 miljarder kronor, jämfört med estimaten på 16,5 miljarder.
”Efterfrågan i marknaden var fortsatt stark under det första kvartalet och orderingången var stabil jämfört med föregående år och ökade med 8 procent sekventiellt”, skriver vd Tom Erixon i rapporten som släpptes i slutet av april.
Bolaget spår att efterfrågan i det andra kvartalet kommer att vara högre än i det första.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Azulik Mobility i Tulum presenterar sitt elektriska konceptfordon EK. Utan dörrar och med en topphastighet på 40 km/h är det varken en bil eller permobil, utan kan snarast liknas vid en golfbil. Samtidigt ska den ha räckvidd på 100 km på en laddning. Idén är att den ska vara miljövänlig och konstrueras av glasfiber med 3D-printade detaljer och ratt i mexikanskt Sapote-trä för naturlig känsla ända ut i händerna.
Där hörde du det. Har du inte provat svenskt vin ännu är det dags nu och Skåne leder ligan när det kommer till att producera de svenska druvdropparna. Vinlandet Sverige har utvecklats med stormsteg de senaste åren och om du fnös förut utmanar jag dig att testa igen. Mycket har hänt. Nu har dessutom regeringen kommit med förslaget att tillåta gårdsförsäljning vilket ger helt nya möjligheten att bli ett vinland att räkna med.
Där hörde du det. Har du inte provat svenskt vin ännu är det dags nu och Skåne leder ligan när det kommer till att producera de svenska druvdropparna. Vinlandet Sverige har utvecklats med stormsteg de senaste åren och om du fnös förut utmanar jag dig att testa igen. Mycket har hänt. Nu har dessutom regeringen kommit med förslaget att tillåta gårdsförsäljning vilket ger helt nya möjligheten att bli ett vinland att räkna med.
Där hörde du det. Har du inte provat svenskt vin ännu är det dags nu och Skåne leder ligan när det kommer till att producera de svenska druvdropparna. Vinlandet Sverige har utvecklats med stormsteg de senaste åren och om du fnös förut utmanar jag dig att testa igen. Mycket har hänt. Nu har dessutom regeringen kommit med förslaget att tillåta gårdsförsäljning vilket ger helt nya möjligheten att bli ett vinland att räkna med.
Världens äldsta dokumenterade ostron var ca 500 år gammalt. Och det största som uppmätts var 35,5 cm långt. Fakta och siffror kring det godaste skaldjuret.
Världens äldsta dokumenterade ostron var ca 500 år gammalt. Och det största som uppmätts var 35,5 cm långt. Fakta och siffror kring det godaste skaldjuret.
Världens äldsta dokumenterade ostron var ca 500 år gammalt. Och det största som uppmätts var 35,5 cm långt. Fakta och siffror kring det godaste skaldjuret.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö