Juicekedjan Joe & The Juice får nya storägare, efter att den svenska kapitalfonden Valedo sålt sina andelar till den amerikanska kapitalfonden General Atlantic, skriver Berlingske.
Joe & The Juice grundades i Danmark 2002 och har idag 360 kaféer världen över. Med de nya ägarna väntas en expansion i USA, Europa och Latinamerika. I Mellanöstern har kedjan planer på att utöka med upp till 500 kaféer.
Affären beräknas vara avslutad innan året är slut.
Juicekedjan Joe & The Juice får nya storägare, efter att den svenska kapitalfonden Valedo sålt sina andelar till den amerikanska kapitalfonden General Atlantic, skriver Berlingske.
Joe & The Juice grundades i Danmark 2002 och har idag 360 kaféer världen över. Med de nya ägarna väntas en expansion i USA, Europa och Latinamerika. I Mellanöstern har kedjan planer på att utöka med upp till 500 kaféer.
Affären beräknas vara avslutad innan året är slut.
Heatherwick Studio, som ritat Little Island i Hudsonfloden, NY, har vunnit den globala arkitekttävlingen för hur Nodeul Island i Seouls Han River ska utformas. Projektet som kallas Soundscape ska inte stå fritt i vattnet, utan ligga uppe på den existerande ön, men få liknande parkstråk i olika nivåer.
Heatherwick Studio, som ritat Little Island i Hudsonfloden, NY, har vunnit den globala arkitekttävlingen för hur Nodeul Island i Seouls Han River ska utformas. Projektet som kallas Soundscape ska inte stå fritt i vattnet, utan ligga uppe på den existerande ön, men få liknande parkstråk i olika nivåer.
Heatherwick Studio, som ritat Little Island i Hudsonfloden, NY, har vunnit den globala arkitekttävlingen för hur Nodeul Island i Seouls Han River ska utformas. Projektet som kallas Soundscape ska inte stå fritt i vattnet, utan ligga uppe på den existerande ön, men få liknande parkstråk i olika nivåer.
När en stad bygger ett konsert- eller operahus som ska göra staden känd under många år hålls det inte alltid hårt i plånboken. Här är ett axplock av de som sticker ut.
När en stad bygger ett konsert- eller operahus som ska göra staden känd under många år hålls det inte alltid hårt i plånboken. Här är ett axplock av de som sticker ut.
När en stad bygger ett konsert- eller operahus som ska göra staden känd under många år hålls det inte alltid hårt i plånboken. Här är ett axplock av de som sticker ut.
Big Green Egg firar sin 50-årsdag med att återintroducera Chiminea. Inspirationen (och namnet) kommer från mexikanska lerugnar, vanliga i sydvästra USA. Till skillnad från deras grillar är Chiminea tänkt som en värmekälla för sena kvällar på uteplatsen. Tack vare huven på skorstenen kan man använda den även när det regnar.
Big Green Egg firar sin 50-årsdag med att återintroducera Chiminea. Inspirationen (och namnet) kommer från mexikanska lerugnar, vanliga i sydvästra USA. Till skillnad från deras grillar är Chiminea tänkt som en värmekälla för sena kvällar på uteplatsen. Tack vare huven på skorstenen kan man använda den även när det regnar.
Big Green Egg firar sin 50-årsdag med att återintroducera Chiminea. Inspirationen (och namnet) kommer från mexikanska lerugnar, vanliga i sydvästra USA. Till skillnad från deras grillar är Chiminea tänkt som en värmekälla för sena kvällar på uteplatsen. Tack vare huven på skorstenen kan man använda den även när det regnar.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö