Fastighetsbolaget Balder har köpt loss Karlatornets hotellbyggnad av ett samägt företag med Serneke. Köpeskillingen uppgår till 660 miljoner kronor, vilket motsvarar det underliggande fastighetsvärdet.
Hotellbyggnaden har omkring 300 rum fördelat på 15 våningar. Hyresgäst är Strawberry-koncernen, som ska öppna ett nytt Clarion i sommar.
– Vi har en lång historia tillsammans med Petter Stordalen och hans framstående hotellkoncern, säger Balders vd Erik Selin.
Fastighetsbolaget Balder har köpt loss Karlatornets hotellbyggnad av ett samägt företag med Serneke. Köpeskillingen uppgår till 660 miljoner kronor, vilket motsvarar det underliggande fastighetsvärdet.
Hotellbyggnaden har omkring 300 rum fördelat på 15 våningar. Hyresgäst är Strawberry-koncernen, som ska öppna ett nytt Clarion i sommar.
– Vi har en lång historia tillsammans med Petter Stordalen och hans framstående hotellkoncern, säger Balders vd Erik Selin.
Ett planbesked från Stadsbyggnadsnämnden öppnar för utvecklingen av ett helt nytt kvarter i Majorna. Kvarteret ifråga ligger mitt i det framväxande området som kallas Fixfabriken, uppkallat efter den tidigare verksamheten på platsen. Det aktuella kvarteret är tänkt att tillföra 200 nya bostäder men också fler kommersiella lokaler. Själva planarbetet för det nya kvarteret beräknas kunna dra igång 2026 och därefter ta två till tre år.
Ett planbesked från Stadsbyggnadsnämnden öppnar för utvecklingen av ett helt nytt kvarter i Majorna. Kvarteret ifråga ligger mitt i det framväxande området som kallas Fixfabriken, uppkallat efter den tidigare verksamheten på platsen. Det aktuella kvarteret är tänkt att tillföra 200 nya bostäder men också fler kommersiella lokaler. Själva planarbetet för det nya kvarteret beräknas kunna dra igång 2026 och därefter ta två till tre år.
Ett planbesked från Stadsbyggnadsnämnden öppnar för utvecklingen av ett helt nytt kvarter i Majorna. Kvarteret ifråga ligger mitt i det framväxande området som kallas Fixfabriken, uppkallat efter den tidigare verksamheten på platsen. Det aktuella kvarteret är tänkt att tillföra 200 nya bostäder men också fler kommersiella lokaler. Själva planarbetet för det nya kvarteret beräknas kunna dra igång 2026 och därefter ta två till tre år.
Sömnanalysföretaget Sleep Cycle höjer sina finansiella mål. Planen är nu att dubbla intäkterna på medellång sikt, mot det tidigare målet om en årlig tillväxt på 30 procent. Årsmålet för rörelsemarginalen höjs samtidigt från 20 procent till 25 procent. – Det är dags att lägga i en högre växel […] Våra uppdaterade finansiella mål är helt klart ambitiösa, men vi har en stark kärnprodukt och ett kompetent team, säger vd Erik Jivmark. Sleep Cycle är noterat på Stockholmsbörsen och har sitt huvudkontor i Göteborg.
Sömnanalysföretaget Sleep Cycle höjer sina finansiella mål. Planen är nu att dubbla intäkterna på medellång sikt, mot det tidigare målet om en årlig tillväxt på 30 procent. Årsmålet för rörelsemarginalen höjs samtidigt från 20 procent till 25 procent. – Det är dags att lägga i en högre växel […] Våra uppdaterade finansiella mål är helt klart ambitiösa, men vi har en stark kärnprodukt och ett kompetent team, säger vd Erik Jivmark. Sleep Cycle är noterat på Stockholmsbörsen och har sitt huvudkontor i Göteborg.
Sömnanalysföretaget Sleep Cycle höjer sina finansiella mål. Planen är nu att dubbla intäkterna på medellång sikt, mot det tidigare målet om en årlig tillväxt på 30 procent. Årsmålet för rörelsemarginalen höjs samtidigt från 20 procent till 25 procent. – Det är dags att lägga i en högre växel […] Våra uppdaterade finansiella mål är helt klart ambitiösa, men vi har en stark kärnprodukt och ett kompetent team, säger vd Erik Jivmark. Sleep Cycle är noterat på Stockholmsbörsen och har sitt huvudkontor i Göteborg.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö