Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Stormy Knight är en T3MP3ST Maverick GT omstylad för att passa en viss fiktiv excentrisk brottsbekämpande miljardär. Modellen som är ett samarbete med Warner Bros varumärke Wayne Enterprises ska endast tillverkas i 27 exemplar, prissatta till 250 000 dollar styck. Kolfiber, lätt vikt (590 kg) och 350 hk elmotor är utvecklat för att kunna hantera Mavericks vinterstormar utanför San Francisco och den strömlinjeformade designen för att passa in bland de finaste yachter.
Denna man förändrade rockhistorien vid minst två tillfällen. Trots sitt korta liv. Gram Parsons var redan 1966 början på vad som senare kom att kallas countryrock. Dessutom tog han Rolling Stones närmre såväl country som Southern Soul under sin ”bromance” med Keith Richards.
Denna man förändrade rockhistorien vid minst två tillfällen. Trots sitt korta liv. Gram Parsons var redan 1966 början på vad som senare kom att kallas countryrock. Dessutom tog han Rolling Stones närmre såväl country som Southern Soul under sin ”bromance” med Keith Richards.
Denna man förändrade rockhistorien vid minst två tillfällen. Trots sitt korta liv. Gram Parsons var redan 1966 början på vad som senare kom att kallas countryrock. Dessutom tog han Rolling Stones närmre såväl country som Southern Soul under sin ”bromance” med Keith Richards.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö