Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning. – Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg. I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe. – Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning. – Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg. I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe. – Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning. – Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg. I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe. – Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Gents Go är ett digitalt frisör-koncept. Kunder och frisörer hittar lediga tider på den digitala plattformen där de sedan kopplas ihop och väljer en studio, det kan beskrivas som en form av digitaliserat drop in-koncept. Nu öppnar Gents Go på Helsingborg centralstation. – Att vi öppnar på Helsingborgs C ser vi som ett naturligt nästa steg i vår etableringsfas runt strategiska platser, där folk ständigt är i rörelse, säger Anna Jönsson, COO på Gents Go.
Gents Go är ett digitalt frisör-koncept. Kunder och frisörer hittar lediga tider på den digitala plattformen där de sedan kopplas ihop och väljer en studio, det kan beskrivas som en form av digitaliserat drop in-koncept. Nu öppnar Gents Go på Helsingborg centralstation. – Att vi öppnar på Helsingborgs C ser vi som ett naturligt nästa steg i vår etableringsfas runt strategiska platser, där folk ständigt är i rörelse, säger Anna Jönsson, COO på Gents Go.
Gents Go är ett digitalt frisör-koncept. Kunder och frisörer hittar lediga tider på den digitala plattformen där de sedan kopplas ihop och väljer en studio, det kan beskrivas som en form av digitaliserat drop in-koncept. Nu öppnar Gents Go på Helsingborg centralstation. – Att vi öppnar på Helsingborgs C ser vi som ett naturligt nästa steg i vår etableringsfas runt strategiska platser, där folk ständigt är i rörelse, säger Anna Jönsson, COO på Gents Go.
CasaComo by Lisa Lenken är en livsstilsbutik som säljer vintage-kläder, skinnväskor och inredning. Inspirationen kommer från Italien och produkterna köps in från olika delar av Europa. Butiken låg tidigare på Spritan i Ödåkra, men Lisa Lenken, som äger verksamheten, har nu valt att flytta in till Helsingborg city, närmare bestämt Fågelsångsgatan. – Jag har gjort min tid ute på Spritan och nu vill jag känna av Helsingborg citys puls! Just nu händer det mycket positivt i stan och det vill jag gärna vara en del av, säger Lisa Lenken.
CasaComo by Lisa Lenken är en livsstilsbutik som säljer vintage-kläder, skinnväskor och inredning. Inspirationen kommer från Italien och produkterna köps in från olika delar av Europa. Butiken låg tidigare på Spritan i Ödåkra, men Lisa Lenken, som äger verksamheten, har nu valt att flytta in till Helsingborg city, närmare bestämt Fågelsångsgatan. – Jag har gjort min tid ute på Spritan och nu vill jag känna av Helsingborg citys puls! Just nu händer det mycket positivt i stan och det vill jag gärna vara en del av, säger Lisa Lenken.
CasaComo by Lisa Lenken är en livsstilsbutik som säljer vintage-kläder, skinnväskor och inredning. Inspirationen kommer från Italien och produkterna köps in från olika delar av Europa. Butiken låg tidigare på Spritan i Ödåkra, men Lisa Lenken, som äger verksamheten, har nu valt att flytta in till Helsingborg city, närmare bestämt Fågelsångsgatan. – Jag har gjort min tid ute på Spritan och nu vill jag känna av Helsingborg citys puls! Just nu händer det mycket positivt i stan och det vill jag gärna vara en del av, säger Lisa Lenken.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö