Conga på Nørrebro är en typisk dansk bar. Här är atmosfären i fokus och cocktailen får sitta i baksätet. Det är en liten, pittoresk bar i en klassisk Köpenhamnsbyggnad med en retro 60-tals interiör som har lika många ölkranar i bardisken som cocktails på menyn. Drinkarna är smakrika, opretentiösa om än något daterade, men det bekommer ingen här. Här festas det och hygges hämningslöst. Passionsfrukt/vanilj och hallon/lakrits lever bekvämt på ålderns höst hos Conga Bar.
Guldbergsgade 8
Conga på Nørrebro är en typisk dansk bar. Här är atmosfären i fokus och cocktailen får sitta i baksätet. Det är en liten, pittoresk bar i en klassisk Köpenhamnsbyggnad med en retro 60-tals interiör som har lika många ölkranar i bardisken som cocktails på menyn. Drinkarna är smakrika, opretentiösa om än något daterade, men det bekommer ingen här. Här festas det och hygges hämningslöst. Passionsfrukt/vanilj och hallon/lakrits lever bekvämt på ålderns höst hos Conga Bar.
Guldbergsgade 8
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö