Det är väl ingen konst att skriva en krönika som denna, tänker ni förmodligen. Bara att komma på vad man ska skriva om och sedan börja knattra på tangenterna. Fait accompli redan innan man börjat. Om det bara inte vore för den lilla detaljen “att komma på vad man ska skriva om”... Nåväl, möjligen kunde jag skriva om den gången vi tog taxi till en bättre tillställning, uppklädda i aftonklänning resp smoking, och jag plötsligt kom på att jag glömt det viktigaste: En cigarr att fira med efter middagen!
Det är väl ingen konst att skriva en krönika som denna, tänker ni förmodligen. Bara att komma på vad man ska skriva om och sedan börja knattra på tangenterna. Fait accompli redan innan man börjat. Om det bara inte vore för den lilla detaljen “att komma på vad man ska skriva om”... Nåväl, möjligen kunde jag skriva om den gången vi tog taxi till en bättre tillställning, uppklädda i aftonklänning resp smoking, och jag plötsligt kom på att jag glömt det viktigaste: En cigarr att fira med efter middagen!
Det är väl ingen konst att skriva en krönika som denna, tänker ni förmodligen. Bara att komma på vad man ska skriva om och sedan börja knattra på tangenterna. Fait accompli redan innan man börjat. Om det bara inte vore för den lilla detaljen “att komma på vad man ska skriva om”... Nåväl, möjligen kunde jag skriva om den gången vi tog taxi till en bättre tillställning, uppklädda i aftonklänning resp smoking, och jag plötsligt kom på att jag glömt det viktigaste: En cigarr att fira med efter middagen!
Den snabbaste (modifierade) traktorn byggdes av BBC Top Gears ingenjörer för några år sen och fastställde världsrekordet till 140.45 km/h. The Track-tor, som den kallas har en 5,7-liters Chevy V8 och luftfjädring för att klarar hastigheten. Föraren som håller rekordet var såklart anonyme ”The Stig”.
Den snabbaste (modifierade) traktorn byggdes av BBC Top Gears ingenjörer för några år sen och fastställde världsrekordet till 140.45 km/h. The Track-tor, som den kallas har en 5,7-liters Chevy V8 och luftfjädring för att klarar hastigheten. Föraren som håller rekordet var såklart anonyme ”The Stig”.
Den snabbaste (modifierade) traktorn byggdes av BBC Top Gears ingenjörer för några år sen och fastställde världsrekordet till 140.45 km/h. The Track-tor, som den kallas har en 5,7-liters Chevy V8 och luftfjädring för att klarar hastigheten. Föraren som håller rekordet var såklart anonyme ”The Stig”.
Jag är arg på Qatar. De är dumma. För de har gjort så att det inte blir något fotbolls-VM denna sommaren. Hela min existens är sedan barnsben programmerad på det faktum att det spelas fotbolls-VM för herrar var fjärde sommar. Så har det varit ända sedan 1930 i Uruguay. Andra världskriget satte såklart stopp för turneringarna 1942 och 1946 men 1950 upptogs traditionen igen och att fotbolls-VM spelas på sommaren vart fjärde år har varit en naturlag sedan dess. Fram tills nu.
Jag är arg på Qatar. De är dumma. För de har gjort så att det inte blir något fotbolls-VM denna sommaren. Hela min existens är sedan barnsben programmerad på det faktum att det spelas fotbolls-VM för herrar var fjärde sommar. Så har det varit ända sedan 1930 i Uruguay. Andra världskriget satte såklart stopp för turneringarna 1942 och 1946 men 1950 upptogs traditionen igen och att fotbolls-VM spelas på sommaren vart fjärde år har varit en naturlag sedan dess. Fram tills nu.
Jag är arg på Qatar. De är dumma. För de har gjort så att det inte blir något fotbolls-VM denna sommaren. Hela min existens är sedan barnsben programmerad på det faktum att det spelas fotbolls-VM för herrar var fjärde sommar. Så har det varit ända sedan 1930 i Uruguay. Andra världskriget satte såklart stopp för turneringarna 1942 och 1946 men 1950 upptogs traditionen igen och att fotbolls-VM spelas på sommaren vart fjärde år har varit en naturlag sedan dess. Fram tills nu.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö