Drönarföretaget Amkvo spås nå en omsättning på 100 miljoner kronor under 2024, en fördubbling från året innan. Bolaget har haft en nästan exponentiell tillväxt sedan starten 2014, då omsättningen låg på blygsamma 3 miljoner.
– Vi har väntat länge på att marknaden ska bli mogen, säger vd:n och grundaren Alexander Paulusson till DI Digital.
Nu testar Malmöpolisen att ha drönarna i lådor på olika platser i staden, för att se vad som händer innan en fysisk patrull hinner fram. Om pilotprojektet ger goda resultat ska andra städer ta efter, skriver nyhetssajten.
Drönarföretaget Amkvo spås nå en omsättning på 100 miljoner kronor under 2024, en fördubbling från året innan. Bolaget har haft en nästan exponentiell tillväxt sedan starten 2014, då omsättningen låg på blygsamma 3 miljoner.
– Vi har väntat länge på att marknaden ska bli mogen, säger vd:n och grundaren Alexander Paulusson till DI Digital.
Nu testar Malmöpolisen att ha drönarna i lådor på olika platser i staden, för att se vad som händer innan en fysisk patrull hinner fram. Om pilotprojektet ger goda resultat ska andra städer ta efter, skriver nyhetssajten.
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april arrangerades Galore After Work på Living. Som alltid en gästlista fylld med trevliga gäster och denna gången en hel del sköna sittplatser...
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 22 april invigde Headon sin nya salong i kvarteret Malmö Live och Galore var självklart på plats och minglade.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Den 18 mars höll 1,6 miljonerklubben sin årliga kampanj Woman in Red på Scandic Triangeln. Den årliga galan arrangeras till förmån för forskning på kvinnors hälsa.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö