Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.
Wilmar Internationals ”R&D Headquarters” i Singapore bygger inte på höjden, utan smälter snarare in med naturen. Ritat av Eric Parry Architects och stod klart 2021. 6 terrasserade våningar med böljande former och glas från golv till tak får de 20 000 kvadratmeter kontors- och labbyta att likna ett superskurknäste från en Bond-film. På ett bra sätt! Bottenplan har en öppen innergård med pelare formade som trädstammar och ett ljusinsläpp som låter solen skära genom byggnaden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Under 50- och 60-talen fanns ingen lika känd och skandalös filmstjärna som Brigitte Bardot. Hennes amorösa liv, på och utanför vita duken, blev följetong i dåtidens medier. Männen kom och gick i hennes liv, Bardot var kvinnan som alla unga pojkar drömde om.
Under 50- och 60-talen fanns ingen lika känd och skandalös filmstjärna som Brigitte Bardot. Hennes amorösa liv, på och utanför vita duken, blev följetong i dåtidens medier. Männen kom och gick i hennes liv, Bardot var kvinnan som alla unga pojkar drömde om.
Under 50- och 60-talen fanns ingen lika känd och skandalös filmstjärna som Brigitte Bardot. Hennes amorösa liv, på och utanför vita duken, blev följetong i dåtidens medier. Männen kom och gick i hennes liv, Bardot var kvinnan som alla unga pojkar drömde om.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö