Gothenburg Green City Zone får 6 miljoner kronor från EU för att under de kommande två åren skynda på arbetet mot utsläppsfria transporter till 2030. Initiativet, som drivs av Göteborgs Stad i samarbete med Volvo Cars och RISE, skapar en testmiljö i Göteborg för hållbara transporter.
– EU vill att vi ska accelerera omställningen, sprida arbetsmetoder och visa på goda exempel på hur städer ska lyckas ställa om, säger verksamhetsledare Jonas Eriksson till Vårt Göteborg.
Pengarna ska bland annat användas för att öka samverkan mellan privata och offentliga aktörer.
Gothenburg Green City Zone får 6 miljoner kronor från EU för att under de kommande två åren skynda på arbetet mot utsläppsfria transporter till 2030. Initiativet, som drivs av Göteborgs Stad i samarbete med Volvo Cars och RISE, skapar en testmiljö i Göteborg för hållbara transporter.
– EU vill att vi ska accelerera omställningen, sprida arbetsmetoder och visa på goda exempel på hur städer ska lyckas ställa om, säger verksamhetsledare Jonas Eriksson till Vårt Göteborg.
Pengarna ska bland annat användas för att öka samverkan mellan privata och offentliga aktörer.
Detta skriver jag med vänsterhanden. Alltså inte bildligt talat utan bokstavligt. Jag använder vänsterhanden när jag skriver detta på datorn. Fastän jag är högerhänt. Jag har nämligen brutit min högerarm och är sedan en dryg vecka tillbaka gipsad från armbågen och ner. Lide bull alltså! Hur blev det så här? Jo, jag körde en sån där elskoter som man tar i stan om man är ungdomlig, tuff och urban som jag. Och eftersom jag kände mig så ungdomlig och tuff ökade jag farten
Detta skriver jag med vänsterhanden. Alltså inte bildligt talat utan bokstavligt. Jag använder vänsterhanden när jag skriver detta på datorn. Fastän jag är högerhänt. Jag har nämligen brutit min högerarm och är sedan en dryg vecka tillbaka gipsad från armbågen och ner. Lide bull alltså! Hur blev det så här? Jo, jag körde en sån där elskoter som man tar i stan om man är ungdomlig, tuff och urban som jag. Och eftersom jag kände mig så ungdomlig och tuff ökade jag farten
Detta skriver jag med vänsterhanden. Alltså inte bildligt talat utan bokstavligt. Jag använder vänsterhanden när jag skriver detta på datorn. Fastän jag är högerhänt. Jag har nämligen brutit min högerarm och är sedan en dryg vecka tillbaka gipsad från armbågen och ner. Lide bull alltså! Hur blev det så här? Jo, jag körde en sån där elskoter som man tar i stan om man är ungdomlig, tuff och urban som jag. Och eftersom jag kände mig så ungdomlig och tuff ökade jag farten
Peab har fått uppdraget att förvandla svets- och pannverkstaden ”Hall 259” i Varvsstaden i Malmö till ett modernt komplex med kontor, butik och parkeringshus. Taket förbereds för ett möjligt bostadsprojekt med radhus. Kontraktet uppgår till 454 miljoner kronor och projektet väntas stå klart till sommaren 2027. – Det här är ett viktigt projekt i utvecklingen av Varvsstaden och inte minst är vi stolta över att genomföra arbetet med stor respekt för miljö och områdets historia, säger Olle Olsson, regionchef på Peab.
Peab har fått uppdraget att förvandla svets- och pannverkstaden ”Hall 259” i Varvsstaden i Malmö till ett modernt komplex med kontor, butik och parkeringshus. Taket förbereds för ett möjligt bostadsprojekt med radhus. Kontraktet uppgår till 454 miljoner kronor och projektet väntas stå klart till sommaren 2027. – Det här är ett viktigt projekt i utvecklingen av Varvsstaden och inte minst är vi stolta över att genomföra arbetet med stor respekt för miljö och områdets historia, säger Olle Olsson, regionchef på Peab.
Peab har fått uppdraget att förvandla svets- och pannverkstaden ”Hall 259” i Varvsstaden i Malmö till ett modernt komplex med kontor, butik och parkeringshus. Taket förbereds för ett möjligt bostadsprojekt med radhus. Kontraktet uppgår till 454 miljoner kronor och projektet väntas stå klart till sommaren 2027. – Det här är ett viktigt projekt i utvecklingen av Varvsstaden och inte minst är vi stolta över att genomföra arbetet med stor respekt för miljö och områdets historia, säger Olle Olsson, regionchef på Peab.
Granne med Slagthuset och ett stenkast från centralstationen i Malmö planeras nu för ett nytt kontorshus. Nybygget, som utöver kontor också planeras innehålla lägenheter, blir en del av Malmös utbyggnadsområde Nyhamnen vilket under de kommande åren ska omvandlas från industriområde till en blandad stadsdel. Det finns i nuläget inget fastställt datum för när projektet vid Slagthuset kan stå färdigt.
Granne med Slagthuset och ett stenkast från centralstationen i Malmö planeras nu för ett nytt kontorshus. Nybygget, som utöver kontor också planeras innehålla lägenheter, blir en del av Malmös utbyggnadsområde Nyhamnen vilket under de kommande åren ska omvandlas från industriområde till en blandad stadsdel. Det finns i nuläget inget fastställt datum för när projektet vid Slagthuset kan stå färdigt.
Granne med Slagthuset och ett stenkast från centralstationen i Malmö planeras nu för ett nytt kontorshus. Nybygget, som utöver kontor också planeras innehålla lägenheter, blir en del av Malmös utbyggnadsområde Nyhamnen vilket under de kommande åren ska omvandlas från industriområde till en blandad stadsdel. Det finns i nuläget inget fastställt datum för när projektet vid Slagthuset kan stå färdigt.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö