Gothenburg Green City Zone får 6 miljoner kronor från EU för att under de kommande två åren skynda på arbetet mot utsläppsfria transporter till 2030. Initiativet, som drivs av Göteborgs Stad i samarbete med Volvo Cars och RISE, skapar en testmiljö i Göteborg för hållbara transporter.
– EU vill att vi ska accelerera omställningen, sprida arbetsmetoder och visa på goda exempel på hur städer ska lyckas ställa om, säger verksamhetsledare Jonas Eriksson till Vårt Göteborg.
Pengarna ska bland annat användas för att öka samverkan mellan privata och offentliga aktörer.
Gothenburg Green City Zone får 6 miljoner kronor från EU för att under de kommande två åren skynda på arbetet mot utsläppsfria transporter till 2030. Initiativet, som drivs av Göteborgs Stad i samarbete med Volvo Cars och RISE, skapar en testmiljö i Göteborg för hållbara transporter.
– EU vill att vi ska accelerera omställningen, sprida arbetsmetoder och visa på goda exempel på hur städer ska lyckas ställa om, säger verksamhetsledare Jonas Eriksson till Vårt Göteborg.
Pengarna ska bland annat användas för att öka samverkan mellan privata och offentliga aktörer.
Caciocavallo Podolico är en ost av mjölk från Podolica-korna i södra Italien. Osten lagras i grottor, hängandes i snören, vilket ger osten en droppform. Osten ska funka bra till lasagne och gratänger, eller bara smält till charkuterier. Osten kan kosta så mycket som 1 000 kr/kilo om den är kraftigt lagrad.
Caciocavallo Podolico är en ost av mjölk från Podolica-korna i södra Italien. Osten lagras i grottor, hängandes i snören, vilket ger osten en droppform. Osten ska funka bra till lasagne och gratänger, eller bara smält till charkuterier. Osten kan kosta så mycket som 1 000 kr/kilo om den är kraftigt lagrad.
Caciocavallo Podolico är en ost av mjölk från Podolica-korna i södra Italien. Osten lagras i grottor, hängandes i snören, vilket ger osten en droppform. Osten ska funka bra till lasagne och gratänger, eller bara smält till charkuterier. Osten kan kosta så mycket som 1 000 kr/kilo om den är kraftigt lagrad.
Den 24 oktober 2005 noterades Chisato Iwasakis äpple som världens största. Äpplet vägde 1,849 kg och odlades på hans äppelfarm i Hirosaki City, Japan. Hade man bakat äppelpaj av det, hade det räckt till 14 portioner.
Den 24 oktober 2005 noterades Chisato Iwasakis äpple som världens största. Äpplet vägde 1,849 kg och odlades på hans äppelfarm i Hirosaki City, Japan. Hade man bakat äppelpaj av det, hade det räckt till 14 portioner.
Den 24 oktober 2005 noterades Chisato Iwasakis äpple som världens största. Äpplet vägde 1,849 kg och odlades på hans äppelfarm i Hirosaki City, Japan. Hade man bakat äppelpaj av det, hade det räckt till 14 portioner.
När jag var liten tyckte jag det var tråkigt att läsa böcker. Jättetråkigt faktiskt. Jag kunde verkligen inte förstå varför man frivilligt ville sätta sig i en fåtölj och titta på bokstäver när man istället kunde va ute och sparka på en boll, bygga en hinderbana, leka krig eller göra annat livsviktigt. Runt tjugoårsåldern började jag dock så smått förstå tjusningen med läsning och gjorde några halvtrevande försök till att börja förkovra mig.
När jag var liten tyckte jag det var tråkigt att läsa böcker. Jättetråkigt faktiskt. Jag kunde verkligen inte förstå varför man frivilligt ville sätta sig i en fåtölj och titta på bokstäver när man istället kunde va ute och sparka på en boll, bygga en hinderbana, leka krig eller göra annat livsviktigt. Runt tjugoårsåldern började jag dock så smått förstå tjusningen med läsning och gjorde några halvtrevande försök till att börja förkovra mig.
När jag var liten tyckte jag det var tråkigt att läsa böcker. Jättetråkigt faktiskt. Jag kunde verkligen inte förstå varför man frivilligt ville sätta sig i en fåtölj och titta på bokstäver när man istället kunde va ute och sparka på en boll, bygga en hinderbana, leka krig eller göra annat livsviktigt. Runt tjugoårsåldern började jag dock så smått förstå tjusningen med läsning och gjorde några halvtrevande försök till att börja förkovra mig.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö