När Le Monde Group ville ha ett nytt huvudkontor i Paris lyckades arkitektfirman Snøhetta med det till synes omöjliga – att få en fastighet på sju våningar, med plats för 1 600 anställda, att se slank ut. Hela den broliknande formen kommer av att byggnaden ligger intill knutpunkten Austerlitz som har plattformar under marken och speciella viktrestriktioner. Det arkitektoniska konststycket får extra kontrast av att ligga granne med Gare d’Austerliz huvudbyggnad från 1840.
När Le Monde Group ville ha ett nytt huvudkontor i Paris lyckades arkitektfirman Snøhetta med det till synes omöjliga – att få en fastighet på sju våningar, med plats för 1 600 anställda, att se slank ut. Hela den broliknande formen kommer av att byggnaden ligger intill knutpunkten Austerlitz som har plattformar under marken och speciella viktrestriktioner. Det arkitektoniska konststycket får extra kontrast av att ligga granne med Gare d’Austerliz huvudbyggnad från 1840.
Innan Bugatti Chiron gör sorti som modell passar biltillverkarens Sur Mesure-avdelning på att göra unika specialmodeller. ”55 One of One” är en sån specialare som beställts som en hyllning till Jean Bugattis Type 55 Super Sport från 30-talet. Uppenbar är den svart och gula färgkombon, mindre uppenbart är att den betydligt större Chiron har fått större andel svart färg för att ”krympa” storleksskillnaden. Även framskärmarna har fått svart grafik för att ”smalna av” nosen.
Innan Bugatti Chiron gör sorti som modell passar biltillverkarens Sur Mesure-avdelning på att göra unika specialmodeller. ”55 One of One” är en sån specialare som beställts som en hyllning till Jean Bugattis Type 55 Super Sport från 30-talet. Uppenbar är den svart och gula färgkombon, mindre uppenbart är att den betydligt större Chiron har fått större andel svart färg för att ”krympa” storleksskillnaden. Även framskärmarna har fått svart grafik för att ”smalna av” nosen.
Innan Bugatti Chiron gör sorti som modell passar biltillverkarens Sur Mesure-avdelning på att göra unika specialmodeller. ”55 One of One” är en sån specialare som beställts som en hyllning till Jean Bugattis Type 55 Super Sport från 30-talet. Uppenbar är den svart och gula färgkombon, mindre uppenbart är att den betydligt större Chiron har fått större andel svart färg för att ”krympa” storleksskillnaden. Även framskärmarna har fått svart grafik för att ”smalna av” nosen.
Öl och grillat går hand i hand, det är sen gammalt. Nu har Miller Lite tagit hjälp av grilltillverkaren Big Green Egg att ta fram en Big Green Kegg. Ölpumpen rymmer ett 29-liters (1/4 barrel) ölfat och is för kalla fatöl i trädgården. Samma keramikklädda gröna balja som håller grillen varm, håller ölen kall. Helt oumbärlig för de 16-timmar långa BBQ sessions vi alla älskar.
Öl och grillat går hand i hand, det är sen gammalt. Nu har Miller Lite tagit hjälp av grilltillverkaren Big Green Egg att ta fram en Big Green Kegg. Ölpumpen rymmer ett 29-liters (1/4 barrel) ölfat och is för kalla fatöl i trädgården. Samma keramikklädda gröna balja som håller grillen varm, håller ölen kall. Helt oumbärlig för de 16-timmar långa BBQ sessions vi alla älskar.
Öl och grillat går hand i hand, det är sen gammalt. Nu har Miller Lite tagit hjälp av grilltillverkaren Big Green Egg att ta fram en Big Green Kegg. Ölpumpen rymmer ett 29-liters (1/4 barrel) ölfat och is för kalla fatöl i trädgården. Samma keramikklädda gröna balja som håller grillen varm, håller ölen kall. Helt oumbärlig för de 16-timmar långa BBQ sessions vi alla älskar.
Sportarenor från när och fjärran med kittlande arkitektur och kortfattad historia om Wembley Stadium.
Sportarenor från när och fjärran med kittlande arkitektur och kortfattad historia om Wembley Stadium.
Sportarenor från när och fjärran med kittlande arkitektur och kortfattad historia om Wembley Stadium.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö