Rolfs Flyg & Buss är den största gruppresearrangören i Sverige och nu närmar sig bolaget miljardvallen i försäljning, skriver Göteborgs-Posten. Vd Emanuel Karlsson säger att bolaget ser ”en extrem tillväxt” och särskilt vid destinationerna runt Medelhavet.
– Det här året har varit i särklass, vi har aldrig kört så mycket resor som i år, säger han till GP.
Nu siktar bolaget på att öppna i Norge. En fördel är att man kan samköra mer, eftersom norrmän inte har något emot att åka i svenska grupper.
Rolfs Flyg & Buss är den största gruppresearrangören i Sverige och nu närmar sig bolaget miljardvallen i försäljning, skriver Göteborgs-Posten. Vd Emanuel Karlsson säger att bolaget ser ”en extrem tillväxt” och särskilt vid destinationerna runt Medelhavet.
– Det här året har varit i särklass, vi har aldrig kört så mycket resor som i år, säger han till GP.
Nu siktar bolaget på att öppna i Norge. En fördel är att man kan samköra mer, eftersom norrmän inte har något emot att åka i svenska grupper.
Byggteknikbolaget Recoma i Hässleholm har säkrat närmare 64 miljoner kronor för att skala upp sin produktion av miljövänliga byggskivor. Bolaget, som återvinner dryckeskartonger till ett plywoodliknande material, planerar nu att fördubbla kapaciteten och expandera internationellt. – Pengarna räcker till lönsamhet, om allt går enligt plan, säger vd Max Rosenberg till DI Digital. Bland investerarna finns Hilti Danmarks vd Carl Carlander. Även Naturvårdsverkets satsning ”Klimatklivet” bidrar med 33,5 miljoner kronor.
Byggteknikbolaget Recoma i Hässleholm har säkrat närmare 64 miljoner kronor för att skala upp sin produktion av miljövänliga byggskivor. Bolaget, som återvinner dryckeskartonger till ett plywoodliknande material, planerar nu att fördubbla kapaciteten och expandera internationellt. – Pengarna räcker till lönsamhet, om allt går enligt plan, säger vd Max Rosenberg till DI Digital. Bland investerarna finns Hilti Danmarks vd Carl Carlander. Även Naturvårdsverkets satsning ”Klimatklivet” bidrar med 33,5 miljoner kronor.
Byggteknikbolaget Recoma i Hässleholm har säkrat närmare 64 miljoner kronor för att skala upp sin produktion av miljövänliga byggskivor. Bolaget, som återvinner dryckeskartonger till ett plywoodliknande material, planerar nu att fördubbla kapaciteten och expandera internationellt. – Pengarna räcker till lönsamhet, om allt går enligt plan, säger vd Max Rosenberg till DI Digital. Bland investerarna finns Hilti Danmarks vd Carl Carlander. Även Naturvårdsverkets satsning ”Klimatklivet” bidrar med 33,5 miljoner kronor.
Göteborgsbaserade Liquid Wind startar tillsammans med Övik Energi ett nytt elektrobränsleprojekt i Örnsköldsvik – en av Europas största anläggningar för e-metanol. Med start 2025 ska anläggningen producera 100.000 ton e-metanol per år, vilket kan ersätta fossila bränslen. – Vi ser att det finns en mycket stark drivkraft från till exempel rederier, flygbolag och deras kunder att ställa om till grönt flyg och sjöfart, säger Liquid Winds vd Claes Fredriksson. Det är ännu oklart vem som ska äga och finansiera anläggningen i nästa steg.
Göteborgsbaserade Liquid Wind startar tillsammans med Övik Energi ett nytt elektrobränsleprojekt i Örnsköldsvik – en av Europas största anläggningar för e-metanol. Med start 2025 ska anläggningen producera 100.000 ton e-metanol per år, vilket kan ersätta fossila bränslen. – Vi ser att det finns en mycket stark drivkraft från till exempel rederier, flygbolag och deras kunder att ställa om till grönt flyg och sjöfart, säger Liquid Winds vd Claes Fredriksson. Det är ännu oklart vem som ska äga och finansiera anläggningen i nästa steg.
Göteborgsbaserade Liquid Wind startar tillsammans med Övik Energi ett nytt elektrobränsleprojekt i Örnsköldsvik – en av Europas största anläggningar för e-metanol. Med start 2025 ska anläggningen producera 100.000 ton e-metanol per år, vilket kan ersätta fossila bränslen. – Vi ser att det finns en mycket stark drivkraft från till exempel rederier, flygbolag och deras kunder att ställa om till grönt flyg och sjöfart, säger Liquid Winds vd Claes Fredriksson. Det är ännu oklart vem som ska äga och finansiera anläggningen i nästa steg.
I utbyggnadsområdet Kallebäcks Terasser planeras nu delprojektet Stråket. Längs Kallebäcks Torggata och intill Lackarebäcksberget ska det bli totalt 177 lägenheter på ett till fyra rum och kök som tillsammans med verksamhetslokaler byggs kring en gemensam innergård. Det ska också bli ett parkeringsgarage med 36 parkeringsplatser. Nybygget beräknas stå klart för inflyttning under hösten 2027.
I utbyggnadsområdet Kallebäcks Terasser planeras nu delprojektet Stråket. Längs Kallebäcks Torggata och intill Lackarebäcksberget ska det bli totalt 177 lägenheter på ett till fyra rum och kök som tillsammans med verksamhetslokaler byggs kring en gemensam innergård. Det ska också bli ett parkeringsgarage med 36 parkeringsplatser. Nybygget beräknas stå klart för inflyttning under hösten 2027.
I utbyggnadsområdet Kallebäcks Terasser planeras nu delprojektet Stråket. Längs Kallebäcks Torggata och intill Lackarebäcksberget ska det bli totalt 177 lägenheter på ett till fyra rum och kök som tillsammans med verksamhetslokaler byggs kring en gemensam innergård. Det ska också bli ett parkeringsgarage med 36 parkeringsplatser. Nybygget beräknas stå klart för inflyttning under hösten 2027.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö