Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten.
– USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International.
I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.
Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten.
– USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International.
I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.
Skrapar man fram 270 000 kronor på en lott står man inför ett svårt val. Om tv är livet kan du få en LG Z2 88’’ Signature 8K OLED Smart TV och en tia i växel för vinstpengen. Med 8K borde man kunna se en mygga på en fotbollsplan?
Skrapar man fram 270 000 kronor på en lott står man inför ett svårt val. Om tv är livet kan du få en LG Z2 88’’ Signature 8K OLED Smart TV och en tia i växel för vinstpengen. Med 8K borde man kunna se en mygga på en fotbollsplan?
Skrapar man fram 270 000 kronor på en lott står man inför ett svårt val. Om tv är livet kan du få en LG Z2 88’’ Signature 8K OLED Smart TV och en tia i växel för vinstpengen. Med 8K borde man kunna se en mygga på en fotbollsplan?
När jag som tonåring tog min nattliga promenad från popklubbarna i Londons Soho till mitt rum i South Kensington, gick jag genom skräddargatan Savile Row i grannkvarteret Mayfair. Fönstershoppade och drömde. Oftast stannade jag till framför Huntsman, skrädderi och butik med anor från det tidiga 1800-talet och med kunder som The Prince of Wales och The Duke of Kent. Men det blev aldrig något skräddat då, inte förrän nu, i mogen ålder har jag bestämt mig. Dock inte Savile Row (där även Beatles huvudkontor Apple huserade under 60-talet), utan via en smart italienare som dök upp i Malmö tidigare denna vår.
När jag som tonåring tog min nattliga promenad från popklubbarna i Londons Soho till mitt rum i South Kensington, gick jag genom skräddargatan Savile Row i grannkvarteret Mayfair. Fönstershoppade och drömde. Oftast stannade jag till framför Huntsman, skrädderi och butik med anor från det tidiga 1800-talet och med kunder som The Prince of Wales och The Duke of Kent. Men det blev aldrig något skräddat då, inte förrän nu, i mogen ålder har jag bestämt mig. Dock inte Savile Row (där även Beatles huvudkontor Apple huserade under 60-talet), utan via en smart italienare som dök upp i Malmö tidigare denna vår.
När jag som tonåring tog min nattliga promenad från popklubbarna i Londons Soho till mitt rum i South Kensington, gick jag genom skräddargatan Savile Row i grannkvarteret Mayfair. Fönstershoppade och drömde. Oftast stannade jag till framför Huntsman, skrädderi och butik med anor från det tidiga 1800-talet och med kunder som The Prince of Wales och The Duke of Kent. Men det blev aldrig något skräddat då, inte förrän nu, i mogen ålder har jag bestämt mig. Dock inte Savile Row (där även Beatles huvudkontor Apple huserade under 60-talet), utan via en smart italienare som dök upp i Malmö tidigare denna vår.
Louis Vuitton släpper en Nike Air Force 1, designad av Virgil Abloh. AF1 har en särskild publik och en särskild plats i våra hjärtan och passar till allt. Dojorna tillverkas i Fiesso d’Artico i Venedig och kostar runt 25 000 kronor paret i New York.
Louis Vuitton släpper en Nike Air Force 1, designad av Virgil Abloh. AF1 har en särskild publik och en särskild plats i våra hjärtan och passar till allt. Dojorna tillverkas i Fiesso d’Artico i Venedig och kostar runt 25 000 kronor paret i New York.
Louis Vuitton släpper en Nike Air Force 1, designad av Virgil Abloh. AF1 har en särskild publik och en särskild plats i våra hjärtan och passar till allt. Dojorna tillverkas i Fiesso d’Artico i Venedig och kostar runt 25 000 kronor paret i New York.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö