Från kafé och foodtruck till en matlucka i Majorna. Men det stannar inte där! I fjol öppnade Hasselssons macklucka i Stora saluhallen och nyligen invigdes ännu en vid Skanstorget. Dessa får i april sällskap av en ny restaurang innanför Vallgraven.
– Det ska bli fantastisk roligt att öppna på Drottninggatan. Det känns som ett naturligt steg att ta, tiden är mogen och vi ser verkligen fram emot att få presentera ett Hasselsson ”tvåpunktnoll”, säger delägaren Oliver Bull.
Restaurangen kommer att ha en matprofil som är snarlik syskonet i Majorna. Signaturrätten fish and chips får sällskap av moules frites, räkmackor och annat från havet, allt tillagat i Hasselssons snabbmatsanda.
– Man kan förvänta sig ett bekant Hasselsson om man varit hos oss innan. En del oföränderligt, en del nytt. Kvalitet är viktig men samtidigt arbetar vi med att inte ta oss själva alltför seriöst. Vi älskar att samla mycket människor på stimmiga platser och erbjuda god mat åt folket, så det är precis vad som väntar på Drottninggatan, säger Oliver.
Från kafé och foodtruck till en matlucka i Majorna. Men det stannar inte där! I fjol öppnade Hasselssons macklucka i Stora saluhallen och nyligen invigdes ännu en vid Skanstorget. Dessa får i april sällskap av en ny restaurang innanför Vallgraven.
– Det ska bli fantastisk roligt att öppna på Drottninggatan. Det känns som ett naturligt steg att ta, tiden är mogen och vi ser verkligen fram emot att få presentera ett Hasselsson ”tvåpunktnoll”, säger delägaren Oliver Bull.
Restaurangen kommer att ha en matprofil som är snarlik syskonet i Majorna. Signaturrätten fish and chips får sällskap av moules frites, räkmackor och annat från havet, allt tillagat i Hasselssons snabbmatsanda.
– Man kan förvänta sig ett bekant Hasselsson om man varit hos oss innan. En del oföränderligt, en del nytt. Kvalitet är viktig men samtidigt arbetar vi med att inte ta oss själva alltför seriöst. Vi älskar att samla mycket människor på stimmiga platser och erbjuda god mat åt folket, så det är precis vad som väntar på Drottninggatan, säger Oliver.
Ett planbesked från Stadsbyggnadsnämnden öppnar för utvecklingen av ett helt nytt kvarter i Majorna. Kvarteret ifråga ligger mitt i det framväxande området som kallas Fixfabriken, uppkallat efter den tidigare verksamheten på platsen. Det aktuella kvarteret är tänkt att tillföra 200 nya bostäder men också fler kommersiella lokaler. Själva planarbetet för det nya kvarteret beräknas kunna dra igång 2026 och därefter ta två till tre år.
Ett planbesked från Stadsbyggnadsnämnden öppnar för utvecklingen av ett helt nytt kvarter i Majorna. Kvarteret ifråga ligger mitt i det framväxande området som kallas Fixfabriken, uppkallat efter den tidigare verksamheten på platsen. Det aktuella kvarteret är tänkt att tillföra 200 nya bostäder men också fler kommersiella lokaler. Själva planarbetet för det nya kvarteret beräknas kunna dra igång 2026 och därefter ta två till tre år.
Ett planbesked från Stadsbyggnadsnämnden öppnar för utvecklingen av ett helt nytt kvarter i Majorna. Kvarteret ifråga ligger mitt i det framväxande området som kallas Fixfabriken, uppkallat efter den tidigare verksamheten på platsen. Det aktuella kvarteret är tänkt att tillföra 200 nya bostäder men också fler kommersiella lokaler. Själva planarbetet för det nya kvarteret beräknas kunna dra igång 2026 och därefter ta två till tre år.
Sömnanalysföretaget Sleep Cycle höjer sina finansiella mål. Planen är nu att dubbla intäkterna på medellång sikt, mot det tidigare målet om en årlig tillväxt på 30 procent. Årsmålet för rörelsemarginalen höjs samtidigt från 20 procent till 25 procent. – Det är dags att lägga i en högre växel […] Våra uppdaterade finansiella mål är helt klart ambitiösa, men vi har en stark kärnprodukt och ett kompetent team, säger vd Erik Jivmark. Sleep Cycle är noterat på Stockholmsbörsen och har sitt huvudkontor i Göteborg.
Sömnanalysföretaget Sleep Cycle höjer sina finansiella mål. Planen är nu att dubbla intäkterna på medellång sikt, mot det tidigare målet om en årlig tillväxt på 30 procent. Årsmålet för rörelsemarginalen höjs samtidigt från 20 procent till 25 procent. – Det är dags att lägga i en högre växel […] Våra uppdaterade finansiella mål är helt klart ambitiösa, men vi har en stark kärnprodukt och ett kompetent team, säger vd Erik Jivmark. Sleep Cycle är noterat på Stockholmsbörsen och har sitt huvudkontor i Göteborg.
Sömnanalysföretaget Sleep Cycle höjer sina finansiella mål. Planen är nu att dubbla intäkterna på medellång sikt, mot det tidigare målet om en årlig tillväxt på 30 procent. Årsmålet för rörelsemarginalen höjs samtidigt från 20 procent till 25 procent. – Det är dags att lägga i en högre växel […] Våra uppdaterade finansiella mål är helt klart ambitiösa, men vi har en stark kärnprodukt och ett kompetent team, säger vd Erik Jivmark. Sleep Cycle är noterat på Stockholmsbörsen och har sitt huvudkontor i Göteborg.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö