Från kafé och foodtruck till en matlucka i Majorna. Men det stannar inte där! I fjol öppnade Hasselssons macklucka i Stora saluhallen och nyligen invigdes ännu en vid Skanstorget. Dessa får i april sällskap av en ny restaurang innanför Vallgraven.
– Det ska bli fantastisk roligt att öppna på Drottninggatan. Det känns som ett naturligt steg att ta, tiden är mogen och vi ser verkligen fram emot att få presentera ett Hasselsson ”tvåpunktnoll”, säger delägaren Oliver Bull.
Restaurangen kommer att ha en matprofil som är snarlik syskonet i Majorna. Signaturrätten fish and chips får sällskap av moules frites, räkmackor och annat från havet, allt tillagat i Hasselssons snabbmatsanda.
– Man kan förvänta sig ett bekant Hasselsson om man varit hos oss innan. En del oföränderligt, en del nytt. Kvalitet är viktig men samtidigt arbetar vi med att inte ta oss själva alltför seriöst. Vi älskar att samla mycket människor på stimmiga platser och erbjuda god mat åt folket, så det är precis vad som väntar på Drottninggatan, säger Oliver.
Från kafé och foodtruck till en matlucka i Majorna. Men det stannar inte där! I fjol öppnade Hasselssons macklucka i Stora saluhallen och nyligen invigdes ännu en vid Skanstorget. Dessa får i april sällskap av en ny restaurang innanför Vallgraven.
– Det ska bli fantastisk roligt att öppna på Drottninggatan. Det känns som ett naturligt steg att ta, tiden är mogen och vi ser verkligen fram emot att få presentera ett Hasselsson ”tvåpunktnoll”, säger delägaren Oliver Bull.
Restaurangen kommer att ha en matprofil som är snarlik syskonet i Majorna. Signaturrätten fish and chips får sällskap av moules frites, räkmackor och annat från havet, allt tillagat i Hasselssons snabbmatsanda.
– Man kan förvänta sig ett bekant Hasselsson om man varit hos oss innan. En del oföränderligt, en del nytt. Kvalitet är viktig men samtidigt arbetar vi med att inte ta oss själva alltför seriöst. Vi älskar att samla mycket människor på stimmiga platser och erbjuda god mat åt folket, så det är precis vad som väntar på Drottninggatan, säger Oliver.
Det skånska e-handelsbolaget Boozt ska satsa 500 miljoner kronor på att utöka sitt lagerutrymme i Ängelholm. Bolaget siktar på att öka lagerkapaciteten med nära 50 procent över en treårsperiod för att tillgodose upp till 15 miljarder i nettoomsättning. Boozt har även säkrat en tomt i närheten om mer utrymme skulle behövas, uppger bolaget. ”Nyckeltalen för vårt nordiska varuhus är fortsatt starka. Det genomsnittliga ordervärdet fortsätter att öka både på Boozt.com och booztlet.com”, skrev vd Hermann Haraldsson i årets första delårsrapport.
Det skånska e-handelsbolaget Boozt ska satsa 500 miljoner kronor på att utöka sitt lagerutrymme i Ängelholm. Bolaget siktar på att öka lagerkapaciteten med nära 50 procent över en treårsperiod för att tillgodose upp till 15 miljarder i nettoomsättning. Boozt har även säkrat en tomt i närheten om mer utrymme skulle behövas, uppger bolaget. ”Nyckeltalen för vårt nordiska varuhus är fortsatt starka. Det genomsnittliga ordervärdet fortsätter att öka både på Boozt.com och booztlet.com”, skrev vd Hermann Haraldsson i årets första delårsrapport.
Det skånska e-handelsbolaget Boozt ska satsa 500 miljoner kronor på att utöka sitt lagerutrymme i Ängelholm. Bolaget siktar på att öka lagerkapaciteten med nära 50 procent över en treårsperiod för att tillgodose upp till 15 miljarder i nettoomsättning. Boozt har även säkrat en tomt i närheten om mer utrymme skulle behövas, uppger bolaget. ”Nyckeltalen för vårt nordiska varuhus är fortsatt starka. Det genomsnittliga ordervärdet fortsätter att öka både på Boozt.com och booztlet.com”, skrev vd Hermann Haraldsson i årets första delårsrapport.
I den sista utbyggnadsetappen vid Enghave Brygge i Köpenhamns Sydhavn planeras för tre bostadsöar. Fördelat på dessa ska här byggas uppemot tusen nya bostäder, på totalt omkring 80 000 kvadratmeter, i en kombination av bostäder med äganderätt och hyresrätter, en stor del av dem allmännyttiga. I de nya kvarteren ska det också bli butiker, kanaler och badmöjligheter, samt gröna ytor för rekreation.
I den sista utbyggnadsetappen vid Enghave Brygge i Köpenhamns Sydhavn planeras för tre bostadsöar. Fördelat på dessa ska här byggas uppemot tusen nya bostäder, på totalt omkring 80 000 kvadratmeter, i en kombination av bostäder med äganderätt och hyresrätter, en stor del av dem allmännyttiga. I de nya kvarteren ska det också bli butiker, kanaler och badmöjligheter, samt gröna ytor för rekreation.
I den sista utbyggnadsetappen vid Enghave Brygge i Köpenhamns Sydhavn planeras för tre bostadsöar. Fördelat på dessa ska här byggas uppemot tusen nya bostäder, på totalt omkring 80 000 kvadratmeter, i en kombination av bostäder med äganderätt och hyresrätter, en stor del av dem allmännyttiga. I de nya kvarteren ska det också bli butiker, kanaler och badmöjligheter, samt gröna ytor för rekreation.
Danska energijätten Ørsted vill bygga en batteripark i Trelleborg, för lagring av el från den planerade Skånes Havsvindpark i Östersjön. Det skulle i så fall bli företagets hittills största batteripark, med en kapacitet på upp till 70 megawatt. – Trelleborg kommer att kunna stå värd för Sveriges första hybridpark i sitt slag där fossilfri el produceras till havs och lagras på land, säger Jesper Kühn Olesen, projektdirektör på Ørsted. Havsvindparken väntas vara i drift senast 2030. Innan bygget kan inledas behövs klartecken från den svenska regeringen.
Danska energijätten Ørsted vill bygga en batteripark i Trelleborg, för lagring av el från den planerade Skånes Havsvindpark i Östersjön. Det skulle i så fall bli företagets hittills största batteripark, med en kapacitet på upp till 70 megawatt. – Trelleborg kommer att kunna stå värd för Sveriges första hybridpark i sitt slag där fossilfri el produceras till havs och lagras på land, säger Jesper Kühn Olesen, projektdirektör på Ørsted. Havsvindparken väntas vara i drift senast 2030. Innan bygget kan inledas behövs klartecken från den svenska regeringen.
Danska energijätten Ørsted vill bygga en batteripark i Trelleborg, för lagring av el från den planerade Skånes Havsvindpark i Östersjön. Det skulle i så fall bli företagets hittills största batteripark, med en kapacitet på upp till 70 megawatt. – Trelleborg kommer att kunna stå värd för Sveriges första hybridpark i sitt slag där fossilfri el produceras till havs och lagras på land, säger Jesper Kühn Olesen, projektdirektör på Ørsted. Havsvindparken väntas vara i drift senast 2030. Innan bygget kan inledas behövs klartecken från den svenska regeringen.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö