Det är mycket som händer kring Järntorget. Snart slår Clarion Hotel Draken upp portarna, en 110 meter hög byggnad med 34 våningar.
– Det känns underbart! Jag har bara väntat och det är fantastiskt att äntligen kunna öppna, säger hotellets marknadschef Niclas Brage Joxelius.
Förutom 474 rum rymmer fastigheten bland annat en takbar, tre restauranger, en fest- och konferensvåning samt en nybyggd mindre biosalong. Framöver öppnas även ett spa. Projektet är en del av nya Masthuggskajen, som ska bli ett fartfyllt område med butiker, bostäder och restauranger.
– Jag som är född och uppvuxen här i Göteborg får gåshud av att se takåsarna i min egen stad uppifrån Brasserie Draken. Avenyn i all ära, men detta är det riktiga hjärtat av Göteborg. Det är här man vill vara. Här kan du vara den du är och alla är välkomna till Draken, fastslår Niclas Brage Joxelius.
Hotel Draken började byggas för fyra år sedan och är ett samarbete mellan Folkets Hus, Balder och Strawberry Hotel Draken. Det öppnar 1 oktober.
Det är mycket som händer kring Järntorget. Snart slår Clarion Hotel Draken upp portarna, en 110 meter hög byggnad med 34 våningar.
– Det känns underbart! Jag har bara väntat och det är fantastiskt att äntligen kunna öppna, säger hotellets marknadschef Niclas Brage Joxelius.
Förutom 474 rum rymmer fastigheten bland annat en takbar, tre restauranger, en fest- och konferensvåning samt en nybyggd mindre biosalong. Framöver öppnas även ett spa. Projektet är en del av nya Masthuggskajen, som ska bli ett fartfyllt område med butiker, bostäder och restauranger.
– Jag som är född och uppvuxen här i Göteborg får gåshud av att se takåsarna i min egen stad uppifrån Brasserie Draken. Avenyn i all ära, men detta är det riktiga hjärtat av Göteborg. Det är här man vill vara. Här kan du vara den du är och alla är välkomna till Draken, fastslår Niclas Brage Joxelius.
Hotel Draken började byggas för fyra år sedan och är ett samarbete mellan Folkets Hus, Balder och Strawberry Hotel Draken. Det öppnar 1 oktober.
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan. zaha-hadid.com
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan. zaha-hadid.com
Kinesiska mobiltillverkaren OPPOs nya huvudkontor i Shenzhen ska stå klart nästa år. Och redan vid första ögonkastet ser man att det är ritat av Zaha Hadid Architects. Ingen gör så bra runda former som de. Skyskrapan i fråga har 185 000 kvm kontorsyta, uppdelat på flera huskroppar som hålls ihop en en gemensam glasfasad. Symboliken i att glasfasaden kopplar ihop tornen är att mobilföretaget kopplar samman människor. Det högsta tornet ska bli 200 meter högt med en skybar högst upp som är tänkt att vara öppen för allmänheten. Vi ser fram emot en inbjudan. zaha-hadid.com
Att bygga broar är bland det finaste vi kan göra. Är de dessutom ritade av världskända arkitekter blir de ännu bättre. Konststycken och nytta i ett.
Att bygga broar är bland det finaste vi kan göra. Är de dessutom ritade av världskända arkitekter blir de ännu bättre. Konststycken och nytta i ett.
Att bygga broar är bland det finaste vi kan göra. Är de dessutom ritade av världskända arkitekter blir de ännu bättre. Konststycken och nytta i ett.
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Midsummer är en barchetta i endast 50 exemplar, ritad av Pininfarina. Grunden är en Morgan Plus Six (med BMWs turboladdade sexa på 335 hk) som omdesignats av Pininfarina med små vindavvisare istället för vindruta, trä i sittbrunnen och inget tak alls. Midsummer ska köras i fint väder!
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö