Vad Ny stadsdel med 3 000 bostäder, lokaler, skolor och butiker
Var Sydvästra delen av Högsbo industriområde
Status Byggstart planerad till 2025, första inflyttning under 2027
I den sydvästra delen av Högsbo industriområde planeras en ny stadsdel med 3 000 bostäder i en blandning av hyres- och bostadsrätter. Dessutom ska det enligt planerna bli lokaler, skola, förskola, butiker och service.
Humlestaden, som projektet heter, växer fram på det som var bryggeriet Pripps industriområde, ett område på cirka 155 000 kvadratmeter som ligger i anslutning till naturreservatet Änggårdsbergen.
Planerad byggstart av Humlestaden är 2025 och första inflyttning sker under 2027.
I den sydvästra delen av Högsbo industriområde planeras en ny stadsdel med 3 000 bostäder i en blandning av hyres- och bostadsrätter. Dessutom ska det enligt planerna bli lokaler, skola, förskola, butiker och service.
Humlestaden, som projektet heter, växer fram på det som var bryggeriet Pripps industriområde, ett område på cirka 155 000 kvadratmeter som ligger i anslutning till naturreservatet Änggårdsbergen.
Planerad byggstart av Humlestaden är 2025 och första inflyttning sker under 2027.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Med bas i Göteborg har hon startat tech-bolag världen över och vunnit 20 Red Dot Awards, 12 UX Design Awards och blivit utsedd till DI Gasell-företag 6 gånger. Vi har träffat Emma som berättar om innovation, varför Göteborg på sikt kommer att växa förbi Stockholm, sin bakgrund och om att knäcka koden.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Att Peter DeMaltén inte hittade en lådcykel till rätt pris gav honom en företagsidé. Sedan starten hemma i garaget har Cargobike stadigt vuxit till att omsätta 80 miljoner kronor. Vi har träffat Peter som berättar om sin bakgrund, rockstjärnedrömmar och att ha många järn i elden.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Han byggde sitt prisbelönta IT-bolag Antura på samhällsnytta och långsiktighet utan externa investerare. Vi träffade Mattias för att prata om motviljan mot ekonomiska luftslott, vad som går före karriären och om att leva flera år utan lön.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö