Butikskedjan Intimissimi satsar på bland annat underkläder, pyjamasar och badkläder och har fått draghjälp av ambassadören Bianca Ingrosso.
– Vi är stolta över att öppna en Intimissimi flagship store i Femmans mest prestigefyllda läge, konstaterar Manuel Scarfone, country manager Sverige för Calzedonia.
Den nya butiken ersätter den befintliga och blir nästan dubbelt så stor. Den får ett mycket centralt läge vid köpcentrumets huvudentré i gatuplan.
Den italienska koncernen Calzedonia har stora planer för etableringar i landet. Fram till 2025 planerar man 50 nya butiker.
Butikskedjan Intimissimi satsar på bland annat underkläder, pyjamasar och badkläder och har fått draghjälp av ambassadören Bianca Ingrosso.
– Vi är stolta över att öppna en Intimissimi flagship store i Femmans mest prestigefyllda läge, konstaterar Manuel Scarfone, country manager Sverige för Calzedonia.
Den nya butiken ersätter den befintliga och blir nästan dubbelt så stor. Den får ett mycket centralt läge vid köpcentrumets huvudentré i gatuplan.
Den italienska koncernen Calzedonia har stora planer för etableringar i landet. Fram till 2025 planerar man 50 nya butiker.
Caciocavallo Podolico är en ost av mjölk från Podolica-korna i södra Italien. Osten lagras i grottor, hängandes i snören, vilket ger osten en droppform. Osten ska funka bra till lasagne och gratänger, eller bara smält till charkuterier. Osten kan kosta så mycket som 1 000 kr/kilo om den är kraftigt lagrad.
Caciocavallo Podolico är en ost av mjölk från Podolica-korna i södra Italien. Osten lagras i grottor, hängandes i snören, vilket ger osten en droppform. Osten ska funka bra till lasagne och gratänger, eller bara smält till charkuterier. Osten kan kosta så mycket som 1 000 kr/kilo om den är kraftigt lagrad.
Caciocavallo Podolico är en ost av mjölk från Podolica-korna i södra Italien. Osten lagras i grottor, hängandes i snören, vilket ger osten en droppform. Osten ska funka bra till lasagne och gratänger, eller bara smält till charkuterier. Osten kan kosta så mycket som 1 000 kr/kilo om den är kraftigt lagrad.
Den 24 oktober 2005 noterades Chisato Iwasakis äpple som världens största. Äpplet vägde 1,849 kg och odlades på hans äppelfarm i Hirosaki City, Japan. Hade man bakat äppelpaj av det, hade det räckt till 14 portioner.
Den 24 oktober 2005 noterades Chisato Iwasakis äpple som världens största. Äpplet vägde 1,849 kg och odlades på hans äppelfarm i Hirosaki City, Japan. Hade man bakat äppelpaj av det, hade det räckt till 14 portioner.
Den 24 oktober 2005 noterades Chisato Iwasakis äpple som världens största. Äpplet vägde 1,849 kg och odlades på hans äppelfarm i Hirosaki City, Japan. Hade man bakat äppelpaj av det, hade det räckt till 14 portioner.
När jag var liten tyckte jag det var tråkigt att läsa böcker. Jättetråkigt faktiskt. Jag kunde verkligen inte förstå varför man frivilligt ville sätta sig i en fåtölj och titta på bokstäver när man istället kunde va ute och sparka på en boll, bygga en hinderbana, leka krig eller göra annat livsviktigt. Runt tjugoårsåldern började jag dock så smått förstå tjusningen med läsning och gjorde några halvtrevande försök till att börja förkovra mig.
När jag var liten tyckte jag det var tråkigt att läsa böcker. Jättetråkigt faktiskt. Jag kunde verkligen inte förstå varför man frivilligt ville sätta sig i en fåtölj och titta på bokstäver när man istället kunde va ute och sparka på en boll, bygga en hinderbana, leka krig eller göra annat livsviktigt. Runt tjugoårsåldern började jag dock så smått förstå tjusningen med läsning och gjorde några halvtrevande försök till att börja förkovra mig.
När jag var liten tyckte jag det var tråkigt att läsa böcker. Jättetråkigt faktiskt. Jag kunde verkligen inte förstå varför man frivilligt ville sätta sig i en fåtölj och titta på bokstäver när man istället kunde va ute och sparka på en boll, bygga en hinderbana, leka krig eller göra annat livsviktigt. Runt tjugoårsåldern började jag dock så smått förstå tjusningen med läsning och gjorde några halvtrevande försök till att börja förkovra mig.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö