Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
Hattmakare Odilon Ozare i Tampa, Florida har tillverkat världens högsta hatt. (2 april 2018.) Hatten är 4,8 m hög och för att rekordet skulle räknas var Odilon tvungen att gå 10 m med hatten på.
Hattmakare Odilon Ozare i Tampa, Florida har tillverkat världens högsta hatt. (2 april 2018.) Hatten är 4,8 m hög och för att rekordet skulle räknas var Odilon tvungen att gå 10 m med hatten på.
Hattmakare Odilon Ozare i Tampa, Florida har tillverkat världens högsta hatt. (2 april 2018.) Hatten är 4,8 m hög och för att rekordet skulle räknas var Odilon tvungen att gå 10 m med hatten på.
Nej, det är inte en spegling av ett samhälle i kris. Vinterns svarta trend är nog snarare en reaktion på alla överdekorerade män som passerat under senare år. Lite för mycket pynt och illasittande, ”för små” stretchkostymer med färdigvikt, mönstrad trekant i bröstfickan. Nu börjar festsäsongen och vi vill se att mannen stramar upp sin klädsel. Precis som ”den lilla svarta”, en tidlös knäkort festblåsa för den kvinnliga partypubliken. Personligen får jag ofta höra, ”men du klär dig ju alltid i svart”.
Nej, det är inte en spegling av ett samhälle i kris. Vinterns svarta trend är nog snarare en reaktion på alla överdekorerade män som passerat under senare år. Lite för mycket pynt och illasittande, ”för små” stretchkostymer med färdigvikt, mönstrad trekant i bröstfickan. Nu börjar festsäsongen och vi vill se att mannen stramar upp sin klädsel. Precis som ”den lilla svarta”, en tidlös knäkort festblåsa för den kvinnliga partypubliken. Personligen får jag ofta höra, ”men du klär dig ju alltid i svart”.
Nej, det är inte en spegling av ett samhälle i kris. Vinterns svarta trend är nog snarare en reaktion på alla överdekorerade män som passerat under senare år. Lite för mycket pynt och illasittande, ”för små” stretchkostymer med färdigvikt, mönstrad trekant i bröstfickan. Nu börjar festsäsongen och vi vill se att mannen stramar upp sin klädsel. Precis som ”den lilla svarta”, en tidlös knäkort festblåsa för den kvinnliga partypubliken. Personligen får jag ofta höra, ”men du klär dig ju alltid i svart”.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö