Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
Nordens två största kedjor inom jakt och sportfiske, Jaktia och Interjakt, går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Koncernen får sitt huvudkontor i Nääs Fabriker utanför Göteborg.
– Det är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Group och Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett gemensamt uttalande.
Efter sammanslagningen består det nya bolaget av 170 butiker med en kombinerad omsättning på drygt 2 miljarder kronor.
Ett säkert höstnöje är att bygga sin egen ”gitarr” och lära sig spela på den. Tyska sajten Thomann har ett kit där hela kroppen är färdig och man behöver i princip bara stränga den. I kitet ingår en bok med instruktioner och kuriosa samt en CD att lyssna till. Kitet kostar 500 kr och frakten en hundring.
Ett säkert höstnöje är att bygga sin egen ”gitarr” och lära sig spela på den. Tyska sajten Thomann har ett kit där hela kroppen är färdig och man behöver i princip bara stränga den. I kitet ingår en bok med instruktioner och kuriosa samt en CD att lyssna till. Kitet kostar 500 kr och frakten en hundring.
Ett säkert höstnöje är att bygga sin egen ”gitarr” och lära sig spela på den. Tyska sajten Thomann har ett kit där hela kroppen är färdig och man behöver i princip bara stränga den. I kitet ingår en bok med instruktioner och kuriosa samt en CD att lyssna till. Kitet kostar 500 kr och frakten en hundring.
Musiken ligger alltid och pyr i botten. Sen kommer lyhörda designers som lägger örat mot vinylen och förvandlar det man ser på gatan och klubbar till mode. Så var det när Elvis dök upp på sin hemmascen i Memphis vilket blir tydligt i Baz Luhrmanns aktuella Elvis-film där man gräver sig djupt ner i artistens rötter vad gäller såväl musik som mode.
Musiken ligger alltid och pyr i botten. Sen kommer lyhörda designers som lägger örat mot vinylen och förvandlar det man ser på gatan och klubbar till mode. Så var det när Elvis dök upp på sin hemmascen i Memphis vilket blir tydligt i Baz Luhrmanns aktuella Elvis-film där man gräver sig djupt ner i artistens rötter vad gäller såväl musik som mode.
Musiken ligger alltid och pyr i botten. Sen kommer lyhörda designers som lägger örat mot vinylen och förvandlar det man ser på gatan och klubbar till mode. Så var det när Elvis dök upp på sin hemmascen i Memphis vilket blir tydligt i Baz Luhrmanns aktuella Elvis-film där man gräver sig djupt ner i artistens rötter vad gäller såväl musik som mode.
Kalksten, granit, marmor - sten består i alla år. Stenhårda inredningsprylar vi gillar lite extra.
Kalksten, granit, marmor - sten består i alla år. Stenhårda inredningsprylar vi gillar lite extra.
Kalksten, granit, marmor - sten består i alla år. Stenhårda inredningsprylar vi gillar lite extra.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö