En omfattande renovering av Gallerian Magnus Stenbock på Kullagatan är i full gång. Den svenska modekedjan KappAhl har funnits i gallerian sedan ett antal år. Under renoveringen håller klädkedjan stängt men beräknas att åter slå upp portarna till sin nya utökade butik inför sommaren 2024, den här gången direkt ut mot Kullagatan.
– Vi är oerhört glada över att projektet i före detta Gallerian Magnus Stenbock äntligen är igång. Fokus kommer vara på att modernisera och förbättra miljöavtrycket, men samtidigt även bevara byggnadens karaktär, säger Hélène Henning, chef Asset Management i Norden hos fastighetsägaren Savills Investment Management.
En omfattande renovering av Gallerian Magnus Stenbock på Kullagatan är i full gång. Den svenska modekedjan KappAhl har funnits i gallerian sedan ett antal år. Under renoveringen håller klädkedjan stängt men beräknas att åter slå upp portarna till sin nya utökade butik inför sommaren 2024, den här gången direkt ut mot Kullagatan.
– Vi är oerhört glada över att projektet i före detta Gallerian Magnus Stenbock äntligen är igång. Fokus kommer vara på att modernisera och förbättra miljöavtrycket, men samtidigt även bevara byggnadens karaktär, säger Hélène Henning, chef Asset Management i Norden hos fastighetsägaren Savills Investment Management.
När många traditioner blir dammiga och vi byter ut äldre drycker som den blandade svagdrickan mot amerikanska julsatsningar på Coca-Cola så tycks glöggen vara hetare än någonsin. Från några varumärken som dominerat släpps nu en rad hantverksmässiga glöggsorter sidan om de stora etablerade favoriterna i vår monopolbutik och vi har ett stort utbud att välja mellan. En hel vägg av glögg möter mig när jag ska gå in och välja och jag kan njuta av allt från lingon- till gin & tonic-glögg. Glöggälskaren inombords jublar.
När många traditioner blir dammiga och vi byter ut äldre drycker som den blandade svagdrickan mot amerikanska julsatsningar på Coca-Cola så tycks glöggen vara hetare än någonsin. Från några varumärken som dominerat släpps nu en rad hantverksmässiga glöggsorter sidan om de stora etablerade favoriterna i vår monopolbutik och vi har ett stort utbud att välja mellan. En hel vägg av glögg möter mig när jag ska gå in och välja och jag kan njuta av allt från lingon- till gin & tonic-glögg. Glöggälskaren inombords jublar.
När många traditioner blir dammiga och vi byter ut äldre drycker som den blandade svagdrickan mot amerikanska julsatsningar på Coca-Cola så tycks glöggen vara hetare än någonsin. Från några varumärken som dominerat släpps nu en rad hantverksmässiga glöggsorter sidan om de stora etablerade favoriterna i vår monopolbutik och vi har ett stort utbud att välja mellan. En hel vägg av glögg möter mig när jag ska gå in och välja och jag kan njuta av allt från lingon- till gin & tonic-glögg. Glöggälskaren inombords jublar.
Visst kan man lyssna på musik genom telefonen, men om man är kräsen med ljudet är det en DAP man ska skaffa. Dethonray Prelude DTR1+ stöder alla högupplösta ljudformat och har 8 timmars batteritid. Kostar ca 9 000 kronor.
Visst kan man lyssna på musik genom telefonen, men om man är kräsen med ljudet är det en DAP man ska skaffa. Dethonray Prelude DTR1+ stöder alla högupplösta ljudformat och har 8 timmars batteritid. Kostar ca 9 000 kronor.
Visst kan man lyssna på musik genom telefonen, men om man är kräsen med ljudet är det en DAP man ska skaffa. Dethonray Prelude DTR1+ stöder alla högupplösta ljudformat och har 8 timmars batteritid. Kostar ca 9 000 kronor.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö