Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Glassälskarna Peter Svanberg och Alex Wesolowski har drivit glassbaren Köld på Friisgatan sedan 2015 och nu är det dags att även dra igång en satsning på Kronprinsen. Det blir en glass-pop-up som varar i minst sex månader framåt. Men de tror redan nu på en förlängning.
– Om inget oförutsett händer är vi nog där för att stanna. Det har blivit riktigt snyggt inne på Kronprinsen och konceptet är klockrent, så det är ett välkommet uppsving. Vår nya grej på Köld är en smakbricka på sex smaker för 100 kronor och så har vi ett samarbete med Solde och Lilla Kafferosteriet, så även kaffet är i världsklass, säger Peter Svanberg.
I och med öppningen på Kronprinsen hoppas ägarna fånga in många kunder från Limhamn med omnejd och konceptet är glass med innovativa smaker, och kaffe.
– Våra olika glassorter har alltid lekfulla smaker där hälften är veganskt. Vi experimenterar vilt med udda smaker, såsom gorgonzola eller getost med hjortronrippel och diverse ölsmaker. Men för de lite mer försiktiga finns de klassiska glasskulorna naturligtvis kvar, säger Peter Svanberg.
Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten. – USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International. I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.
Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten. – USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International. I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.
Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten. – USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International. I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.
Museer får ofta spektakulär arkitektur. Vi tittar närmre på ett axplock av alla favoriter.
Museer får ofta spektakulär arkitektur. Vi tittar närmre på ett axplock av alla favoriter.
Museer får ofta spektakulär arkitektur. Vi tittar närmre på ett axplock av alla favoriter.
En plats för upplevelser. I de väl tilltagna lokalerna på Skeppsbron ska flera olika verksamheter samsas. Bar Nomi serverar cocktails, vin och sake, restaurangen Révolte ämnar ha en ny gästkock varje månad medan Aji blandar rätter från Japan, Peru och Brasilien. Samtidigt står AjiMart för snabbare mat medan konstgalleriet Résistance ska fungera som en plattform för lokala och internationella kreatörer. Verksamheterna går under samlingsnamnet Nomi och finns i anslutning till det klassiska Merkurhuset. Bakom satsningen står kvartetten Peter Tong, Stina Avila Danielsson, Marcelo Rizzo Prux och Pearly Teo.
En plats för upplevelser. I de väl tilltagna lokalerna på Skeppsbron ska flera olika verksamheter samsas. Bar Nomi serverar cocktails, vin och sake, restaurangen Révolte ämnar ha en ny gästkock varje månad medan Aji blandar rätter från Japan, Peru och Brasilien. Samtidigt står AjiMart för snabbare mat medan konstgalleriet Résistance ska fungera som en plattform för lokala och internationella kreatörer. Verksamheterna går under samlingsnamnet Nomi och finns i anslutning till det klassiska Merkurhuset. Bakom satsningen står kvartetten Peter Tong, Stina Avila Danielsson, Marcelo Rizzo Prux och Pearly Teo.
En plats för upplevelser. I de väl tilltagna lokalerna på Skeppsbron ska flera olika verksamheter samsas. Bar Nomi serverar cocktails, vin och sake, restaurangen Révolte ämnar ha en ny gästkock varje månad medan Aji blandar rätter från Japan, Peru och Brasilien. Samtidigt står AjiMart för snabbare mat medan konstgalleriet Résistance ska fungera som en plattform för lokala och internationella kreatörer. Verksamheterna går under samlingsnamnet Nomi och finns i anslutning till det klassiska Merkurhuset. Bakom satsningen står kvartetten Peter Tong, Stina Avila Danielsson, Marcelo Rizzo Prux och Pearly Teo.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö