Köksmästaren och ägaren bakom den populära Lundarestaurangen Ved vid Mårtenstorget satsar på spanskt när de i vår öppnar ytterligare en restaurang i ny lokal. Samägda restaurang Más öppnar på Bytaregatan, i kaféet Ebbas skafferis gamla lokaler.
Más betyder ”mer” på spanska och det är just det som är utgångspunkten för konceptet.
– Det blir mer av allt – mer av det goda i livet, mer av sällskap, mat och dryck. Mer av att leva gott helt enkelt, säger Hamid Pourabdi som sedan tidigare är köksmästare på Ved.
Renoveringen i lokalen har pågått under hela våren, och i lokalen byggs såväl vinvägg som bar. Ambitionen är att öppna i slutet av maj.
Inne i restaurangen kommer det att finnas plats för fyrtio sittande gäster, och under den varmare delen av året har man också en lummig innergård.
– På Más blir det à la carte med en spanskinfluerad touch, och allt från mellanrätter till tapas och kött, säger Hamid Pourabdi.
Köksmästaren och ägaren bakom den populära Lundarestaurangen Ved vid Mårtenstorget satsar på spanskt när de i vår öppnar ytterligare en restaurang i ny lokal. Samägda restaurang Más öppnar på Bytaregatan, i kaféet Ebbas skafferis gamla lokaler.
Más betyder ”mer” på spanska och det är just det som är utgångspunkten för konceptet.
– Det blir mer av allt – mer av det goda i livet, mer av sällskap, mat och dryck. Mer av att leva gott helt enkelt, säger Hamid Pourabdi som sedan tidigare är köksmästare på Ved.
Renoveringen i lokalen har pågått under hela våren, och i lokalen byggs såväl vinvägg som bar. Ambitionen är att öppna i slutet av maj.
Inne i restaurangen kommer det att finnas plats för fyrtio sittande gäster, och under den varmare delen av året har man också en lummig innergård.
– På Más blir det à la carte med en spanskinfluerad touch, och allt från mellanrätter till tapas och kött, säger Hamid Pourabdi.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
De metaforer och allegorier är oräkneliga som bygger på grekisk mytologi om hur världens första kvinna Pandora, skapad av mellanchefsguden Hefaistos på uppdrag av överkuckun Zeus, råkade släppa ut all världens ondska och sjukdom när hon inte kunde motstå att öppna den ask hon fått av den ogine direktøren for det hele på Olympos.
De metaforer och allegorier är oräkneliga som bygger på grekisk mytologi om hur världens första kvinna Pandora, skapad av mellanchefsguden Hefaistos på uppdrag av överkuckun Zeus, råkade släppa ut all världens ondska och sjukdom när hon inte kunde motstå att öppna den ask hon fått av den ogine direktøren for det hele på Olympos.
De metaforer och allegorier är oräkneliga som bygger på grekisk mytologi om hur världens första kvinna Pandora, skapad av mellanchefsguden Hefaistos på uppdrag av överkuckun Zeus, råkade släppa ut all världens ondska och sjukdom när hon inte kunde motstå att öppna den ask hon fått av den ogine direktøren for det hele på Olympos.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö