Libanesiska Laziza öppnade sin första restaurang för tretton år sedan och i dag driver de två restauranger; i city på Baltzarsgatan och på Hallenborgsgatan i Dockan. När de nu öppnar sin tredje Malmörestaurang har valet fallit på kontorshuset Vista i Hyllie, som kommer stå klart i slutet av 2025.
– Vi talar samma språk kring hållbarhet, säger Sadoo Iskandarani, kock och grundare av Laziza.
Den nya restaurangen kommer att finnas på två våningar om totalt 600 kvadratmeter, med samma koncept som i de två befintliga restaurangerna. På Vistas tak kommer Laziza att ha en egen odling för kryddor och örter som kan användas i matlagningen.
– Vårt koncept har fungerat mycket väl i tretton år och nu är vi redo att ta nästa steg med en restaurang i Hyllie där vi redan i dag levererar mycket catering. Vi är måna om att bygga broar i vårt arbete, både mellan människor och länder. Vi ser därför en viktig symbolik i att befinna oss nära Öresundsbron och kontinenten, men också flera olika stadsdelar i Malmö, säger Iskandarani.
Libanesiska Laziza öppnade sin första restaurang för tretton år sedan och i dag driver de två restauranger; i city på Baltzarsgatan och på Hallenborgsgatan i Dockan. När de nu öppnar sin tredje Malmörestaurang har valet fallit på kontorshuset Vista i Hyllie, som kommer stå klart i slutet av 2025.
– Vi talar samma språk kring hållbarhet, säger Sadoo Iskandarani, kock och grundare av Laziza.
Den nya restaurangen kommer att finnas på två våningar om totalt 600 kvadratmeter, med samma koncept som i de två befintliga restaurangerna. På Vistas tak kommer Laziza att ha en egen odling för kryddor och örter som kan användas i matlagningen.
– Vårt koncept har fungerat mycket väl i tretton år och nu är vi redo att ta nästa steg med en restaurang i Hyllie där vi redan i dag levererar mycket catering. Vi är måna om att bygga broar i vårt arbete, både mellan människor och länder. Vi ser därför en viktig symbolik i att befinna oss nära Öresundsbron och kontinenten, men också flera olika stadsdelar i Malmö, säger Iskandarani.
Passionsfrukt (Passiflora edulis) är en tropisk eller subtropisk klängväxt som växer vilt i södra Brasilien, Paraguay och norra Argentina. Klängväxten kan bli 15 meter hög. Passionsfrukt innehåller en mängd nyttiga näringsämnen som antioxidanter, fiber och mineraler, och har kallats för ”den mest hälsosamma frukten i världen”. Definitionsmässigt är passionsfrukt egentligen ingen frukt, utan ett bär med hårt skal.
Passionsfrukt (Passiflora edulis) är en tropisk eller subtropisk klängväxt som växer vilt i södra Brasilien, Paraguay och norra Argentina. Klängväxten kan bli 15 meter hög. Passionsfrukt innehåller en mängd nyttiga näringsämnen som antioxidanter, fiber och mineraler, och har kallats för ”den mest hälsosamma frukten i världen”. Definitionsmässigt är passionsfrukt egentligen ingen frukt, utan ett bär med hårt skal.
Passionsfrukt (Passiflora edulis) är en tropisk eller subtropisk klängväxt som växer vilt i södra Brasilien, Paraguay och norra Argentina. Klängväxten kan bli 15 meter hög. Passionsfrukt innehåller en mängd nyttiga näringsämnen som antioxidanter, fiber och mineraler, och har kallats för ”den mest hälsosamma frukten i världen”. Definitionsmässigt är passionsfrukt egentligen ingen frukt, utan ett bär med hårt skal.
Flygplanstillverkaren Heart Aerospace presenterade nyligen sin första fullskalig visningsmodell av ett hybridplan. Den första eldrivna flygningen planeras till andra kvartalet 2025. – Det är ett bevis på vårt teams skicklighet och engagemang att vi kan lansera en 30-sitsig visningmodell med ett helt nytt drivsystem på mindre än två år, säger Anders Forslund, medgrundare och vd för Heart Aerospace. Bolaget grundades i Göteborg 2019 och har samlat in över 145 miljoner dollar från investerare och riskkapitalfonder.
Flygplanstillverkaren Heart Aerospace presenterade nyligen sin första fullskalig visningsmodell av ett hybridplan. Den första eldrivna flygningen planeras till andra kvartalet 2025. – Det är ett bevis på vårt teams skicklighet och engagemang att vi kan lansera en 30-sitsig visningmodell med ett helt nytt drivsystem på mindre än två år, säger Anders Forslund, medgrundare och vd för Heart Aerospace. Bolaget grundades i Göteborg 2019 och har samlat in över 145 miljoner dollar från investerare och riskkapitalfonder.
Flygplanstillverkaren Heart Aerospace presenterade nyligen sin första fullskalig visningsmodell av ett hybridplan. Den första eldrivna flygningen planeras till andra kvartalet 2025. – Det är ett bevis på vårt teams skicklighet och engagemang att vi kan lansera en 30-sitsig visningmodell med ett helt nytt drivsystem på mindre än två år, säger Anders Forslund, medgrundare och vd för Heart Aerospace. Bolaget grundades i Göteborg 2019 och har samlat in över 145 miljoner dollar från investerare och riskkapitalfonder.
Det började med grädde som lade sig så smarrigt på tidens rådande popmos. Eric Clapton, Ginger Baker och Jack Bruce bestämde sig för att ta 60-talet vidare, kanske mot framtiden. Om projektet lyckades. Powertrion Cream, pophistoriens första supergrupp var ett faktum, detta i en tid timmarna innan London slutat svänga, modskulturen sökte ett nytt mode, längre hår och fria utsvävningar på gitarren.
Det började med grädde som lade sig så smarrigt på tidens rådande popmos. Eric Clapton, Ginger Baker och Jack Bruce bestämde sig för att ta 60-talet vidare, kanske mot framtiden. Om projektet lyckades. Powertrion Cream, pophistoriens första supergrupp var ett faktum, detta i en tid timmarna innan London slutat svänga, modskulturen sökte ett nytt mode, längre hår och fria utsvävningar på gitarren.
Det började med grädde som lade sig så smarrigt på tidens rådande popmos. Eric Clapton, Ginger Baker och Jack Bruce bestämde sig för att ta 60-talet vidare, kanske mot framtiden. Om projektet lyckades. Powertrion Cream, pophistoriens första supergrupp var ett faktum, detta i en tid timmarna innan London slutat svänga, modskulturen sökte ett nytt mode, längre hår och fria utsvävningar på gitarren.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö