Lindex ägare kan byta namn – till Lindex Group. Framgångarna för den göteborgska klädkedjan har fått den finska koncernen Stockmann att överväga ett namnbyte, rapporterar nyhetssajten Ehandel. Stockmann-varuhusen är etablerade på hemmamarknaden, men går med förlust. Samtidigt har Lindex en växande roll inom koncernen, uppger Sari Pohjonen, ordförande för Stockmann.
– Att inleda en strategisk utvärdering beträffande ett namnbyte och en övervägning av strategiska alternativ för varuhusverksamheten är ett naturligt följande steg, säger hon.
Lindex ägare kan byta namn – till Lindex Group. Framgångarna för den göteborgska klädkedjan har fått den finska koncernen Stockmann att överväga ett namnbyte, rapporterar nyhetssajten Ehandel. Stockmann-varuhusen är etablerade på hemmamarknaden, men går med förlust. Samtidigt har Lindex en växande roll inom koncernen, uppger Sari Pohjonen, ordförande för Stockmann.
– Att inleda en strategisk utvärdering beträffande ett namnbyte och en övervägning av strategiska alternativ för varuhusverksamheten är ett naturligt följande steg, säger hon.
’Nduja är en kryddig, bredbar fläskkorv från regionen Kalabrien i södra Italien. Den liknar sobrassada från Balearerna i Spanien, och är löst baserad på den franska andouille. Det är Kalabriens bidrag till de många typerna av italiensk salami, och kommer från området kring den lilla kalabriska staden Spilinga.
’Nduja är en kryddig, bredbar fläskkorv från regionen Kalabrien i södra Italien. Den liknar sobrassada från Balearerna i Spanien, och är löst baserad på den franska andouille. Det är Kalabriens bidrag till de många typerna av italiensk salami, och kommer från området kring den lilla kalabriska staden Spilinga.
’Nduja är en kryddig, bredbar fläskkorv från regionen Kalabrien i södra Italien. Den liknar sobrassada från Balearerna i Spanien, och är löst baserad på den franska andouille. Det är Kalabriens bidrag till de många typerna av italiensk salami, och kommer från området kring den lilla kalabriska staden Spilinga.
Med några favoritcigarrer och boxen "Plantation Experience" från bolaget (nr 11426, 499 kr) kan du anordna en egen pairing hemma. Vi på redaktionen har provat detta (flera gånger för säkerhets skull) och en liten spoiler är att tre av dem funkar riktigt bra, upptäck själva.
Med några favoritcigarrer och boxen "Plantation Experience" från bolaget (nr 11426, 499 kr) kan du anordna en egen pairing hemma. Vi på redaktionen har provat detta (flera gånger för säkerhets skull) och en liten spoiler är att tre av dem funkar riktigt bra, upptäck själva.
Med några favoritcigarrer och boxen "Plantation Experience" från bolaget (nr 11426, 499 kr) kan du anordna en egen pairing hemma. Vi på redaktionen har provat detta (flera gånger för säkerhets skull) och en liten spoiler är att tre av dem funkar riktigt bra, upptäck själva.
Den 29 oktober 1969 kl 22.30 skickades det första meddelandet i Arpanet, embryot till Internet, men först 20 år senare skapade Tim Berners-Lee World Wide Web som gjorde nätet hanterbart för gemene man. Därför kan vi idag beställa cigarrer från handlare i hela världen och få hem i brevlådan. Gott så!
Den 29 oktober 1969 kl 22.30 skickades det första meddelandet i Arpanet, embryot till Internet, men först 20 år senare skapade Tim Berners-Lee World Wide Web som gjorde nätet hanterbart för gemene man. Därför kan vi idag beställa cigarrer från handlare i hela världen och få hem i brevlådan. Gott så!
Den 29 oktober 1969 kl 22.30 skickades det första meddelandet i Arpanet, embryot till Internet, men först 20 år senare skapade Tim Berners-Lee World Wide Web som gjorde nätet hanterbart för gemene man. Därför kan vi idag beställa cigarrer från handlare i hela världen och få hem i brevlådan. Gott så!
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö