Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Onsdagen 26 februari var det lansering av nya klädmärket CJ London på Hotel d’Angleterre i Köpenhamn. Mat, dryck, mingel och premiärvisning av första kollektionen. Stort intresse från Köpenhamns societet och näringsliv.
Onsdagen 26 februari var det lansering av nya klädmärket CJ London på Hotel d’Angleterre i Köpenhamn. Mat, dryck, mingel och premiärvisning av första kollektionen. Stort intresse från Köpenhamns societet och näringsliv.
Onsdagen 26 februari var det lansering av nya klädmärket CJ London på Hotel d’Angleterre i Köpenhamn. Mat, dryck, mingel och premiärvisning av första kollektionen. Stort intresse från Köpenhamns societet och näringsliv.
Tema disco och musik av Dj Mademoiselle Carousel. God mat och trevliga gäster. Galore var på plats och minglade.
Tema disco och musik av Dj Mademoiselle Carousel. God mat och trevliga gäster. Galore var på plats och minglade.
Tema disco och musik av Dj Mademoiselle Carousel. God mat och trevliga gäster. Galore var på plats och minglade.
Viktor Lind driver familjeägda Scandwich. 2019 vann Viktor Mack-SM. Här visar Viktor hur du lagar en schnitzelmacka med spets-kål, ärtor, ansjovissmör och kaprismajonnäs som en riktig mackmästare hemma.
Viktor Lind driver familjeägda Scandwich. 2019 vann Viktor Mack-SM. Här visar Viktor hur du lagar en schnitzelmacka med spets-kål, ärtor, ansjovissmör och kaprismajonnäs som en riktig mackmästare hemma.
Viktor Lind driver familjeägda Scandwich. 2019 vann Viktor Mack-SM. Här visar Viktor hur du lagar en schnitzelmacka med spets-kål, ärtor, ansjovissmör och kaprismajonnäs som en riktig mackmästare hemma.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö