Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
Göteborg brukar kallas för Sveriges ölhuvudstad. Däremot finns lokala hantverksöl långt ifrån överallt, som på idrottsarenor. Men det ändras från och med nu. På Scandinavium ska puben Kranen ha öl från 27 av traktens småbryggerier.
– Den är en del av utvecklingen för publikupplevelsen och själva arenan. Bryggerierna är en viktig del av Göteborgs historia, och tajmingen är särskilt bra med tanke på stadens 400-årsjubileum, tycker Lotta Nibell, vd för arenabolaget Got Event.
Den nya puben ska ha åtta kranar och sju kylskåp med hantverksöl - från aktörer som Dugges, Poppels och Stigbergets, Fermenterarna, Beerium och Barlind. Samtliga 27 bryggerier är medlemmar i föreningen Gothenburg Brewers Guild, som vann upphandlingen om att leverera öl till Kranen.
– Målsättningen är ett breddat utbud som lockar publik och arrangörer. Och namnet Kranen syftar inte bara på öl utan också på den stolta varvsepoken, fortsätter Nibell.
Tidigare har det endast gått att köpa öl från Spendrups i Scandinaviums barer och restauranger.
När jag som tonåring tog min nattliga promenad från popklubbarna i Londons Soho till mitt rum i South Kensington, gick jag genom skräddargatan Savile Row i grannkvarteret Mayfair. Fönstershoppade och drömde. Oftast stannade jag till framför Huntsman, skrädderi och butik med anor från det tidiga 1800-talet och med kunder som The Prince of Wales och The Duke of Kent. Men det blev aldrig något skräddat då, inte förrän nu, i mogen ålder har jag bestämt mig. Dock inte Savile Row (där även Beatles huvudkontor Apple huserade under 60-talet), utan via en smart italienare som dök upp i Malmö tidigare denna vår.
När jag som tonåring tog min nattliga promenad från popklubbarna i Londons Soho till mitt rum i South Kensington, gick jag genom skräddargatan Savile Row i grannkvarteret Mayfair. Fönstershoppade och drömde. Oftast stannade jag till framför Huntsman, skrädderi och butik med anor från det tidiga 1800-talet och med kunder som The Prince of Wales och The Duke of Kent. Men det blev aldrig något skräddat då, inte förrän nu, i mogen ålder har jag bestämt mig. Dock inte Savile Row (där även Beatles huvudkontor Apple huserade under 60-talet), utan via en smart italienare som dök upp i Malmö tidigare denna vår.
När jag som tonåring tog min nattliga promenad från popklubbarna i Londons Soho till mitt rum i South Kensington, gick jag genom skräddargatan Savile Row i grannkvarteret Mayfair. Fönstershoppade och drömde. Oftast stannade jag till framför Huntsman, skrädderi och butik med anor från det tidiga 1800-talet och med kunder som The Prince of Wales och The Duke of Kent. Men det blev aldrig något skräddat då, inte förrän nu, i mogen ålder har jag bestämt mig. Dock inte Savile Row (där även Beatles huvudkontor Apple huserade under 60-talet), utan via en smart italienare som dök upp i Malmö tidigare denna vår.
Louis Vuitton släpper en Nike Air Force 1, designad av Virgil Abloh. AF1 har en särskild publik och en särskild plats i våra hjärtan och passar till allt. Dojorna tillverkas i Fiesso d’Artico i Venedig och kostar runt 25 000 kronor paret i New York.
Louis Vuitton släpper en Nike Air Force 1, designad av Virgil Abloh. AF1 har en särskild publik och en särskild plats i våra hjärtan och passar till allt. Dojorna tillverkas i Fiesso d’Artico i Venedig och kostar runt 25 000 kronor paret i New York.
Louis Vuitton släpper en Nike Air Force 1, designad av Virgil Abloh. AF1 har en särskild publik och en särskild plats i våra hjärtan och passar till allt. Dojorna tillverkas i Fiesso d’Artico i Venedig och kostar runt 25 000 kronor paret i New York.
Ted Hastings från Kanada håller rekordet i flest tshirts på en gång - 260st! Alltså tvåhundrasextio stycken! Rekordet fastställdes den 17 februari 2019 i Ontario och storlekarna sträckte sig från medium till 20XL.
Ted Hastings från Kanada håller rekordet i flest tshirts på en gång - 260st! Alltså tvåhundrasextio stycken! Rekordet fastställdes den 17 februari 2019 i Ontario och storlekarna sträckte sig från medium till 20XL.
Ted Hastings från Kanada håller rekordet i flest tshirts på en gång - 260st! Alltså tvåhundrasextio stycken! Rekordet fastställdes den 17 februari 2019 i Ontario och storlekarna sträckte sig från medium till 20XL.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö