Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp.
– Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital.
Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.
Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp.
– Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital.
Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
Efter 15 års sökande stod Malmö Saluhall klar hösten 2016. Vi träffade syskonen Nina Totté Karyd och Martin Karyd för att ta reda på mer om deras bakgrund och tankar kring saluhallen.
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
Entreprenörerna bakom klädmärket John Henric berättar om hur de tänkte annorlunda i en tuff bransch, om framtiden, om hur allting började och hur verksamheten startades från ett pojkrum i den enes mammas lägenhet.
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö