När kameramärket Leica öppnade sin flagshipstore i Meatpacking District, Manhattan, i våras pratades det mycket om den sobra insidan och galleriet på ovanvåningen, men vi tycker sättet de utnyttjat den extremt smala fasaden ut mot gatan med belyst tegel som skapar skuggor är minst sagt lika spektakulärt. Påminner lite om pixlarna på en digitalkameras bildsensor. Ritat av Format Architecture Office.
När kameramärket Leica öppnade sin flagshipstore i Meatpacking District, Manhattan, i våras pratades det mycket om den sobra insidan och galleriet på ovanvåningen, men vi tycker sättet de utnyttjat den extremt smala fasaden ut mot gatan med belyst tegel som skapar skuggor är minst sagt lika spektakulärt. Påminner lite om pixlarna på en digitalkameras bildsensor. Ritat av Format Architecture Office.
Vid korsningen Ängavägen och Norrevångsgatan i Vellinge planeras nya bostadsrätter för målgruppen 55-plus i den blivande bostadsrättsföreningen Solblomman. Totalt blir det 43 lägenheter, från tvåor till femrummare. Det blir också växthus på gården, gemensamhetslokal och gästrum. Medlemskap i bilpool ingår tillsammans med tillgång till personlig service. Solblomman beräknas stå klart för inflyttning 2027.
Vid korsningen Ängavägen och Norrevångsgatan i Vellinge planeras nya bostadsrätter för målgruppen 55-plus i den blivande bostadsrättsföreningen Solblomman. Totalt blir det 43 lägenheter, från tvåor till femrummare. Det blir också växthus på gården, gemensamhetslokal och gästrum. Medlemskap i bilpool ingår tillsammans med tillgång till personlig service. Solblomman beräknas stå klart för inflyttning 2027.
Vid korsningen Ängavägen och Norrevångsgatan i Vellinge planeras nya bostadsrätter för målgruppen 55-plus i den blivande bostadsrättsföreningen Solblomman. Totalt blir det 43 lägenheter, från tvåor till femrummare. Det blir också växthus på gården, gemensamhetslokal och gästrum. Medlemskap i bilpool ingår tillsammans med tillgång till personlig service. Solblomman beräknas stå klart för inflyttning 2027.
Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten. – USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International. I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.
Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten. – USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International. I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.
Det svenska modevarumärket Axel Arigato, som lanserades av göteborgarna Albin Johansson och Max Svärdh för tio år sedan, öppnar en flaggskeppsbutik i New York. Det blir bolagets första i USA, skriver Göteborgs-Posten. – USA är en oerhört viktig marknad för oss och har länge haft en lojal kundbas. Vi är så glada över att äntligen kunna välkomna dem till en fysisk butik, säger vd Albin Johansson till Retail & Leisure International. I Sverige har modemärket butiker i Göteborg och Stockholm.
Museer får ofta spektakulär arkitektur. Vi tittar närmre på ett axplock av alla favoriter.
Museer får ofta spektakulär arkitektur. Vi tittar närmre på ett axplock av alla favoriter.
Museer får ofta spektakulär arkitektur. Vi tittar närmre på ett axplock av alla favoriter.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö