Efter flera år i Stockholm och i rollen som konditoransvarig på NK:s Art Bakery var det dags att vända hem till barndomsstaden Malmö. I slutet av april öppnar Glenn Sjögren sitt Percy’s pastries på Limhamn.
– Det är ett område som växer och har klientelet för det jag vill skapa, säger han.
Det blir tio sittplatser inomhus och sex stycken utanför.
– Efter att ha kollat runt på olika lokaler så kände jag att just denna hade det jag sökte. Den ligger på en vacker plats och nära havet vilket känns underbart.
Hos Percy’s pastries kommer det dagligen att finnas sex till åtta olika bakverk samt klassiker som morotskaka, biskvier, skumtoppar och chokladbollar. Sortimentet kommer också bestå av tre olika tårtor, samt ytterligare tårtor som går att förbeställa.
– Minttårtan skapade jag på NK när jag jobbade där och den vill jag gärna fortsätta göra. Den består av en krämig mörk chokladmousse, en mintplatta, ett tunt lager av vaniljpannacotta med en krispig chokladmarängbotten, säger Glenn Sjögren.
Efter flera år i Stockholm och i rollen som konditoransvarig på NK:s Art Bakery var det dags att vända hem till barndomsstaden Malmö. I slutet av april öppnar Glenn Sjögren sitt Percy’s pastries på Limhamn.
– Det är ett område som växer och har klientelet för det jag vill skapa, säger han.
Det blir tio sittplatser inomhus och sex stycken utanför.
– Efter att ha kollat runt på olika lokaler så kände jag att just denna hade det jag sökte. Den ligger på en vacker plats och nära havet vilket känns underbart.
Hos Percy’s pastries kommer det dagligen att finnas sex till åtta olika bakverk samt klassiker som morotskaka, biskvier, skumtoppar och chokladbollar. Sortimentet kommer också bestå av tre olika tårtor, samt ytterligare tårtor som går att förbeställa.
– Minttårtan skapade jag på NK när jag jobbade där och den vill jag gärna fortsätta göra. Den består av en krämig mörk chokladmousse, en mintplatta, ett tunt lager av vaniljpannacotta med en krispig chokladmarängbotten, säger Glenn Sjögren.
Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp. – Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital. Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.
Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp. – Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital. Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.
Från och med i år måste alla noterade företag och de med över 500 anställda redovisa sina utsläpp – även de som kommer från anställdas pendling – enligt ett nytt EU-direktiv. Två Lundaföretag, Trivector Traffic och Backtick Technologies, har utvecklat en app som ska göra det enklare att spåra dessa utsläpp. – Många som jobbat med hållbarhetsrapporteringar inser att det här är en rejäl utmaning […] Vi hoppas att vi har nåt som förenklar det, säger Anna Clark, projektansvarig på Trivector Traffic, till DI Digital. Ett test är planerat till hösten med 25 företag i Lunds kommun, däribland Alfa Laval och Tetra Pak.
Detta skriver jag med vänsterhanden. Alltså inte bildligt talat utan bokstavligt. Jag använder vänsterhanden när jag skriver detta på datorn. Fastän jag är högerhänt. Jag har nämligen brutit min högerarm och är sedan en dryg vecka tillbaka gipsad från armbågen och ner. Lide bull alltså! Hur blev det så här? Jo, jag körde en sån där elskoter som man tar i stan om man är ungdomlig, tuff och urban som jag. Och eftersom jag kände mig så ungdomlig och tuff ökade jag farten
Detta skriver jag med vänsterhanden. Alltså inte bildligt talat utan bokstavligt. Jag använder vänsterhanden när jag skriver detta på datorn. Fastän jag är högerhänt. Jag har nämligen brutit min högerarm och är sedan en dryg vecka tillbaka gipsad från armbågen och ner. Lide bull alltså! Hur blev det så här? Jo, jag körde en sån där elskoter som man tar i stan om man är ungdomlig, tuff och urban som jag. Och eftersom jag kände mig så ungdomlig och tuff ökade jag farten
Detta skriver jag med vänsterhanden. Alltså inte bildligt talat utan bokstavligt. Jag använder vänsterhanden när jag skriver detta på datorn. Fastän jag är högerhänt. Jag har nämligen brutit min högerarm och är sedan en dryg vecka tillbaka gipsad från armbågen och ner. Lide bull alltså! Hur blev det så här? Jo, jag körde en sån där elskoter som man tar i stan om man är ungdomlig, tuff och urban som jag. Och eftersom jag kände mig så ungdomlig och tuff ökade jag farten
Peab har fått uppdraget att förvandla svets- och pannverkstaden ”Hall 259” i Varvsstaden i Malmö till ett modernt komplex med kontor, butik och parkeringshus. Taket förbereds för ett möjligt bostadsprojekt med radhus. Kontraktet uppgår till 454 miljoner kronor och projektet väntas stå klart till sommaren 2027. – Det här är ett viktigt projekt i utvecklingen av Varvsstaden och inte minst är vi stolta över att genomföra arbetet med stor respekt för miljö och områdets historia, säger Olle Olsson, regionchef på Peab.
Peab har fått uppdraget att förvandla svets- och pannverkstaden ”Hall 259” i Varvsstaden i Malmö till ett modernt komplex med kontor, butik och parkeringshus. Taket förbereds för ett möjligt bostadsprojekt med radhus. Kontraktet uppgår till 454 miljoner kronor och projektet väntas stå klart till sommaren 2027. – Det här är ett viktigt projekt i utvecklingen av Varvsstaden och inte minst är vi stolta över att genomföra arbetet med stor respekt för miljö och områdets historia, säger Olle Olsson, regionchef på Peab.
Peab har fått uppdraget att förvandla svets- och pannverkstaden ”Hall 259” i Varvsstaden i Malmö till ett modernt komplex med kontor, butik och parkeringshus. Taket förbereds för ett möjligt bostadsprojekt med radhus. Kontraktet uppgår till 454 miljoner kronor och projektet väntas stå klart till sommaren 2027. – Det här är ett viktigt projekt i utvecklingen av Varvsstaden och inte minst är vi stolta över att genomföra arbetet med stor respekt för miljö och områdets historia, säger Olle Olsson, regionchef på Peab.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö