Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.
Noi’s resa började för drygt två år sedan med en hål-i väggen pizzeria i Bulltofta, och i vintras utökade man till Malmö Saluhall. Nu drar en tredje satsning igång på Erikslust.
– Vi märker att hajpen håller i sig och intresset verkar inte dala även fast vi hållit öppet i mer än två år. För många som bor i stan ligger Bulltofta lite långt bort för att hämta hem sin pizza så vi fångar in en stor ny stor kundkrets nu, säger Rolando Modica.
Menyn ändras från vecka till vecka, med undantag för tre favoriter som alltid ligger kvar fast på menyn. På Noi i Malmö Saluhall har man en fast pizzameny och bordsservering. På Erikslust tar man Bulltofta-konceptet rakt av, med tyngdpunkten på take away.
– Hela idén går ut på att göra napolitanska pizzor med äkta San Marzano-tomater från Napoli som skapar en oslagbar sötma. Förarbetet är inte heller att förringa, degen jäser i 72 timmar och majoriteten av våra produkter och råvaror kommer från Italien. Det ska vara en extraordinär upplevelse att besöka oss, säger Rolando Modica.
Det amerikanska börsbolaget Thermo Scientific, som tillverkar kliniska instrument till medicinindustrin, ska etablera ett laboratorium på GoCo Health Innovation City i Mölndal. Labbet kommer att skapa upp till 140 nya jobb för forskare och annan personal. Thermo Scientific är ett av USA:s största bolag och omsätter över 400 miljarder kronor årligen. – Att de väljer Göteborg för sin europeiska expansion är ett styrkebesked för oss som region, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg.
Det amerikanska börsbolaget Thermo Scientific, som tillverkar kliniska instrument till medicinindustrin, ska etablera ett laboratorium på GoCo Health Innovation City i Mölndal. Labbet kommer att skapa upp till 140 nya jobb för forskare och annan personal. Thermo Scientific är ett av USA:s största bolag och omsätter över 400 miljarder kronor årligen. – Att de väljer Göteborg för sin europeiska expansion är ett styrkebesked för oss som region, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg.
Det amerikanska börsbolaget Thermo Scientific, som tillverkar kliniska instrument till medicinindustrin, ska etablera ett laboratorium på GoCo Health Innovation City i Mölndal. Labbet kommer att skapa upp till 140 nya jobb för forskare och annan personal. Thermo Scientific är ett av USA:s största bolag och omsätter över 400 miljarder kronor årligen. – Att de väljer Göteborg för sin europeiska expansion är ett styrkebesked för oss som region, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg.
Den danska logistikkoncernen DSV har genomfört sitt största förvärv någonsin genom att köpa DB Schenker från Deutsche Bahn för 107 miljarder danska kronor. Det gemensamma bolaget kommer att ha en omsättning på omkring 300 miljarder och 147.000 anställda, med verksamhet i över nittio länder. – Med förvärvet sammanför vi två starka företag och skapar en världsledande transport- och logistikjätte som kommer att gynna våra anställda, kunder och aktieägare, säger DSV:s vd Jens H Lund.
Den danska logistikkoncernen DSV har genomfört sitt största förvärv någonsin genom att köpa DB Schenker från Deutsche Bahn för 107 miljarder danska kronor. Det gemensamma bolaget kommer att ha en omsättning på omkring 300 miljarder och 147.000 anställda, med verksamhet i över nittio länder. – Med förvärvet sammanför vi två starka företag och skapar en världsledande transport- och logistikjätte som kommer att gynna våra anställda, kunder och aktieägare, säger DSV:s vd Jens H Lund.
Den danska logistikkoncernen DSV har genomfört sitt största förvärv någonsin genom att köpa DB Schenker från Deutsche Bahn för 107 miljarder danska kronor. Det gemensamma bolaget kommer att ha en omsättning på omkring 300 miljarder och 147.000 anställda, med verksamhet i över nittio länder. – Med förvärvet sammanför vi två starka företag och skapar en världsledande transport- och logistikjätte som kommer att gynna våra anställda, kunder och aktieägare, säger DSV:s vd Jens H Lund.
Siffror om kryssningar. Vilket är världens största kryssningsfartyg och vem har seglat längst? Och hur mycket färg går åt för att måla om ett kryssningsfartyg?
Siffror om kryssningar. Vilket är världens största kryssningsfartyg och vem har seglat längst? Och hur mycket färg går åt för att måla om ett kryssningsfartyg?
Siffror om kryssningar. Vilket är världens största kryssningsfartyg och vem har seglat längst? Och hur mycket färg går åt för att måla om ett kryssningsfartyg?
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö