En plats för upplevelser. I de väl tilltagna lokalerna på Skeppsbron ska flera olika verksamheter samsas.
Bar Nomi serverar cocktails, vin och sake, restaurangen Révolte ämnar ha en ny gästkock varje månad medan Aji blandar rätter från Japan, Peru och Brasilien. Samtidigt står AjiMart för snabbare mat medan konstgalleriet Résistance ska fungera som en plattform för lokala och internationella kreatörer.
Verksamheterna går under samlingsnamnet Nomi och finns i anslutning till det klassiska Merkurhuset. Bakom satsningen står kvartetten Peter Tong, Stina Avila Danielsson, Marcelo Rizzo Prux och Pearly Teo.
En plats för upplevelser. I de väl tilltagna lokalerna på Skeppsbron ska flera olika verksamheter samsas.
Bar Nomi serverar cocktails, vin och sake, restaurangen Révolte ämnar ha en ny gästkock varje månad medan Aji blandar rätter från Japan, Peru och Brasilien. Samtidigt står AjiMart för snabbare mat medan konstgalleriet Résistance ska fungera som en plattform för lokala och internationella kreatörer.
Verksamheterna går under samlingsnamnet Nomi och finns i anslutning till det klassiska Merkurhuset. Bakom satsningen står kvartetten Peter Tong, Stina Avila Danielsson, Marcelo Rizzo Prux och Pearly Teo.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
För femton år sedan var jag småbarnsfar. Då gick Barnkanalen, Nickelodeon och dylik barnunderhållning varm på teven här hemma. Sedan något år tillbaka är dessa kanaler dock förpassade till en existens i skymundan. Något man snabbt blippar förbi på fjärrkontrollen i sin tröstlösa jakt efter något mer meningsfullt. Det händer visserligen att jag stannar till en stund och nostalgiskt nynnar med i vinjetten till Fåret Shaun (med den märkliga textraden ”fåret Shaun, fåret Shaun, när man ska laja finns det ingen som kan nå’n” - vad betyder det?) men annars tillhör barnprogrammen numera mest ett dunkelt förflutet.
Hattmakare Odilon Ozare i Tampa, Florida har tillverkat världens högsta hatt. (2 april 2018.) Hatten är 4,8 m hög och för att rekordet skulle räknas var Odilon tvungen att gå 10 m med hatten på.
Hattmakare Odilon Ozare i Tampa, Florida har tillverkat världens högsta hatt. (2 april 2018.) Hatten är 4,8 m hög och för att rekordet skulle räknas var Odilon tvungen att gå 10 m med hatten på.
Hattmakare Odilon Ozare i Tampa, Florida har tillverkat världens högsta hatt. (2 april 2018.) Hatten är 4,8 m hög och för att rekordet skulle räknas var Odilon tvungen att gå 10 m med hatten på.
Nej, det är inte en spegling av ett samhälle i kris. Vinterns svarta trend är nog snarare en reaktion på alla överdekorerade män som passerat under senare år. Lite för mycket pynt och illasittande, ”för små” stretchkostymer med färdigvikt, mönstrad trekant i bröstfickan. Nu börjar festsäsongen och vi vill se att mannen stramar upp sin klädsel. Precis som ”den lilla svarta”, en tidlös knäkort festblåsa för den kvinnliga partypubliken. Personligen får jag ofta höra, ”men du klär dig ju alltid i svart”.
Nej, det är inte en spegling av ett samhälle i kris. Vinterns svarta trend är nog snarare en reaktion på alla överdekorerade män som passerat under senare år. Lite för mycket pynt och illasittande, ”för små” stretchkostymer med färdigvikt, mönstrad trekant i bröstfickan. Nu börjar festsäsongen och vi vill se att mannen stramar upp sin klädsel. Precis som ”den lilla svarta”, en tidlös knäkort festblåsa för den kvinnliga partypubliken. Personligen får jag ofta höra, ”men du klär dig ju alltid i svart”.
Nej, det är inte en spegling av ett samhälle i kris. Vinterns svarta trend är nog snarare en reaktion på alla överdekorerade män som passerat under senare år. Lite för mycket pynt och illasittande, ”för små” stretchkostymer med färdigvikt, mönstrad trekant i bröstfickan. Nu börjar festsäsongen och vi vill se att mannen stramar upp sin klädsel. Precis som ”den lilla svarta”, en tidlös knäkort festblåsa för den kvinnliga partypubliken. Personligen får jag ofta höra, ”men du klär dig ju alltid i svart”.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö