Det tog ett år att hitta den perfekta lokalen. Den finns på Kungsgatan, mitt i smeten, och rymmer nu kläder och utrustning för friluftsäventyr. Det är nämligen där som Norrøna Gothenburg Concept Store slår upp sina portar.
– Vi ser mycket fram emot vår öppning på Kungsgatan. Sverige är en viktig marknad för Norrøna och vår nya butik i Göteborg kommer att vara det perfekta tillskottet till vår nuvarande detaljhandelsportfölj av butiker i Stockholm, Åre och Hede, säger Bård Kvamme, chef för Norrøna Retail.
Fröet till bolaget såddes redan 1929 när friluftsentusiasten Jørgen Jørgensen letade efter en slitstark friluftsutrustning som skulle tåla Norges väder och natur. Sedan dess utvecklar Norrøna funktionella produkter för friluftsliv.
Butiken i Göteborg kommer att visa alla företagets kollektioner, med ett eventutrymme för sociala sammankomster. Norrøna har sammanlagt 38 butiker i Norge, Sverige, Finland, USA, Tyskland, Frankrike och Schweiz.
Det tog ett år att hitta den perfekta lokalen. Den finns på Kungsgatan, mitt i smeten, och rymmer nu kläder och utrustning för friluftsäventyr. Det är nämligen där som Norrøna Gothenburg Concept Store slår upp sina portar.
– Vi ser mycket fram emot vår öppning på Kungsgatan. Sverige är en viktig marknad för Norrøna och vår nya butik i Göteborg kommer att vara det perfekta tillskottet till vår nuvarande detaljhandelsportfölj av butiker i Stockholm, Åre och Hede, säger Bård Kvamme, chef för Norrøna Retail.
Fröet till bolaget såddes redan 1929 när friluftsentusiasten Jørgen Jørgensen letade efter en slitstark friluftsutrustning som skulle tåla Norges väder och natur. Sedan dess utvecklar Norrøna funktionella produkter för friluftsliv.
Butiken i Göteborg kommer att visa alla företagets kollektioner, med ett eventutrymme för sociala sammankomster. Norrøna har sammanlagt 38 butiker i Norge, Sverige, Finland, USA, Tyskland, Frankrike och Schweiz.
Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo. – Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm. Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo. – Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm. Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo. – Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm. Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Petter Stordalens Strawberry-koncern och fastighetsinvesteraren Slättö lanserar en ny hotellkedja, som än så länge saknar namn. Planen är att kedjan ska bestå av minst 20 hotell inom tio år. En plats är redan klar: ett hotell med 151 rum vid avfarten mot Gekås i Ullared, som väntas öppna 2025. – Med den nya hotellkedjan försöker vi utmana bilden av att stoppen längs vägen är någonting tråkigt, nödvändigt och tröttsamt – och istället se det som tillfället att ladda inför det spännande som kommer, säger Petter Stordalen.
Petter Stordalens Strawberry-koncern och fastighetsinvesteraren Slättö lanserar en ny hotellkedja, som än så länge saknar namn. Planen är att kedjan ska bestå av minst 20 hotell inom tio år. En plats är redan klar: ett hotell med 151 rum vid avfarten mot Gekås i Ullared, som väntas öppna 2025. – Med den nya hotellkedjan försöker vi utmana bilden av att stoppen längs vägen är någonting tråkigt, nödvändigt och tröttsamt – och istället se det som tillfället att ladda inför det spännande som kommer, säger Petter Stordalen.
Petter Stordalens Strawberry-koncern och fastighetsinvesteraren Slättö lanserar en ny hotellkedja, som än så länge saknar namn. Planen är att kedjan ska bestå av minst 20 hotell inom tio år. En plats är redan klar: ett hotell med 151 rum vid avfarten mot Gekås i Ullared, som väntas öppna 2025. – Med den nya hotellkedjan försöker vi utmana bilden av att stoppen längs vägen är någonting tråkigt, nödvändigt och tröttsamt – och istället se det som tillfället att ladda inför det spännande som kommer, säger Petter Stordalen.
Hälsoföretaget Feelgood har förnyat sitt avtal med Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola. Det nya fyraåriga avtalet innebär att Feelgood ska erbjuda studenthälsa till 66.000 studenter. – Med fyra år av samarbete bakom oss, siktar vi nu på att utöka vår räckvidd och nå fler studenter i behov av stöd. Vår mission är att bidra till en positiv studiemiljö och lysa upp framtiden för varje student vi möter, säger Nilla Antonsson, regionchef på Feelgood.
Hälsoföretaget Feelgood har förnyat sitt avtal med Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola. Det nya fyraåriga avtalet innebär att Feelgood ska erbjuda studenthälsa till 66.000 studenter. – Med fyra år av samarbete bakom oss, siktar vi nu på att utöka vår räckvidd och nå fler studenter i behov av stöd. Vår mission är att bidra till en positiv studiemiljö och lysa upp framtiden för varje student vi möter, säger Nilla Antonsson, regionchef på Feelgood.
Hälsoföretaget Feelgood har förnyat sitt avtal med Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola. Det nya fyraåriga avtalet innebär att Feelgood ska erbjuda studenthälsa till 66.000 studenter. – Med fyra år av samarbete bakom oss, siktar vi nu på att utöka vår räckvidd och nå fler studenter i behov av stöd. Vår mission är att bidra till en positiv studiemiljö och lysa upp framtiden för varje student vi möter, säger Nilla Antonsson, regionchef på Feelgood.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö