Det tog ett år att hitta den perfekta lokalen. Den finns på Kungsgatan, mitt i smeten, och rymmer nu kläder och utrustning för friluftsäventyr. Det är nämligen där som Norrøna Gothenburg Concept Store slår upp sina portar.
– Vi ser mycket fram emot vår öppning på Kungsgatan. Sverige är en viktig marknad för Norrøna och vår nya butik i Göteborg kommer att vara det perfekta tillskottet till vår nuvarande detaljhandelsportfölj av butiker i Stockholm, Åre och Hede, säger Bård Kvamme, chef för Norrøna Retail.
Fröet till bolaget såddes redan 1929 när friluftsentusiasten Jørgen Jørgensen letade efter en slitstark friluftsutrustning som skulle tåla Norges väder och natur. Sedan dess utvecklar Norrøna funktionella produkter för friluftsliv.
Butiken i Göteborg kommer att visa alla företagets kollektioner, med ett eventutrymme för sociala sammankomster. Norrøna har sammanlagt 38 butiker i Norge, Sverige, Finland, USA, Tyskland, Frankrike och Schweiz.
Det tog ett år att hitta den perfekta lokalen. Den finns på Kungsgatan, mitt i smeten, och rymmer nu kläder och utrustning för friluftsäventyr. Det är nämligen där som Norrøna Gothenburg Concept Store slår upp sina portar.
– Vi ser mycket fram emot vår öppning på Kungsgatan. Sverige är en viktig marknad för Norrøna och vår nya butik i Göteborg kommer att vara det perfekta tillskottet till vår nuvarande detaljhandelsportfölj av butiker i Stockholm, Åre och Hede, säger Bård Kvamme, chef för Norrøna Retail.
Fröet till bolaget såddes redan 1929 när friluftsentusiasten Jørgen Jørgensen letade efter en slitstark friluftsutrustning som skulle tåla Norges väder och natur. Sedan dess utvecklar Norrøna funktionella produkter för friluftsliv.
Butiken i Göteborg kommer att visa alla företagets kollektioner, med ett eventutrymme för sociala sammankomster. Norrøna har sammanlagt 38 butiker i Norge, Sverige, Finland, USA, Tyskland, Frankrike och Schweiz.
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
Markus berättar om livet efter fotbollen, hur han tänker kring sitt företagande och viljan att vinna.
David berättar om företagskulturen på Massive, sin syn på ledarskap, sitt konstintresse och hur man gör för att bli av med fördomar.
David berättar om företagskulturen på Massive, sin syn på ledarskap, sitt konstintresse och hur man gör för att bli av med fördomar.
David berättar om företagskulturen på Massive, sin syn på ledarskap, sitt konstintresse och hur man gör för att bli av med fördomar.
Paul berättar om sin bakgrund, tiden med Hipp, köpet av Paddy’s och sin syn på restaurangbranschens situation och framtid.
Paul berättar om sin bakgrund, tiden med Hipp, köpet av Paddy’s och sin syn på restaurangbranschens situation och framtid.
Paul berättar om sin bakgrund, tiden med Hipp, köpet av Paddy’s och sin syn på restaurangbranschens situation och framtid.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö