Batteritillverkaren Northvolt, som håller på att bygga en fabrik i Göteborg, har utvecklat ett nytt natriumjonbatteri – fritt från sällsynta metaller som litium, kobolt och nickel. De beskrivs som ”säkrare, kostnadseffektivare och mer hållbara”, skriver bolaget. Peter Carlsson, vd och medgrundare av Northvolt, säger till Financial Times att den nya tekniken kan vara värd tiotals miljarder dollar och kan användas för energilagring i bland annat Indien, Mellanöstern och Afrika. De första batterierna från en testproduktion väntas nå kunder nästa år.
Batteritillverkaren Northvolt, som håller på att bygga en fabrik i Göteborg, har utvecklat ett nytt natriumjonbatteri – fritt från sällsynta metaller som litium, kobolt och nickel. De beskrivs som ”säkrare, kostnadseffektivare och mer hållbara”, skriver bolaget. Peter Carlsson, vd och medgrundare av Northvolt, säger till Financial Times att den nya tekniken kan vara värd tiotals miljarder dollar och kan användas för energilagring i bland annat Indien, Mellanöstern och Afrika. De första batterierna från en testproduktion väntas nå kunder nästa år.
Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.
Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.
Cykeltillverkaren Super73 hjälper oss introducera fart till våra minsta med modellen K1D. Med fullt batteri är det bara att vrida på högra handtaget och ge järnet! Rekommenderad för åldrar mellan 4 till 8 år och börjar säljas denna sommar. Super73 vann Red Dot Award 2022 när de presenterade konceptet.
Italienska Pagani följer Aston Martin, Bugatti, Porsche och Mercedes-Benz fotsteg med att bygga bostäder. Pagani Residences Miami ska ligga på Harbour Island, sidan om North Bay Village i lagunen och bli 28 våningar högt med 70 lägenheter på hörnen, alla med stora uteplatser. På taket planeras en gemensam terrass med pool och utekök. Bostäderna beräknas stå inflyttningsklara 2027.
Italienska Pagani följer Aston Martin, Bugatti, Porsche och Mercedes-Benz fotsteg med att bygga bostäder. Pagani Residences Miami ska ligga på Harbour Island, sidan om North Bay Village i lagunen och bli 28 våningar högt med 70 lägenheter på hörnen, alla med stora uteplatser. På taket planeras en gemensam terrass med pool och utekök. Bostäderna beräknas stå inflyttningsklara 2027.
Italienska Pagani följer Aston Martin, Bugatti, Porsche och Mercedes-Benz fotsteg med att bygga bostäder. Pagani Residences Miami ska ligga på Harbour Island, sidan om North Bay Village i lagunen och bli 28 våningar högt med 70 lägenheter på hörnen, alla med stora uteplatser. På taket planeras en gemensam terrass med pool och utekök. Bostäderna beräknas stå inflyttningsklara 2027.
Tyska sportbilstillverkaren Wiesmann har presenterat Project Thunderball, en helelektrisk roadster med motsvarande 671 hästkrafter. Den älskade designen är kvar med intressant placerade baklyktor och svepande former. Endast 1000 exemplar ska byggas och bilen ska kosta 3,3 miljoner kronor.
Tyska sportbilstillverkaren Wiesmann har presenterat Project Thunderball, en helelektrisk roadster med motsvarande 671 hästkrafter. Den älskade designen är kvar med intressant placerade baklyktor och svepande former. Endast 1000 exemplar ska byggas och bilen ska kosta 3,3 miljoner kronor.
Tyska sportbilstillverkaren Wiesmann har presenterat Project Thunderball, en helelektrisk roadster med motsvarande 671 hästkrafter. Den älskade designen är kvar med intressant placerade baklyktor och svepande former. Endast 1000 exemplar ska byggas och bilen ska kosta 3,3 miljoner kronor.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö