Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Hållbara och tidlösa plagg för barn. Så lyder Newbies filosofi. Varumärket grundades 2010, är ett av klädkedjan Kappahls egna varumärken och har funnits i Nordstan sedan 2017.
– Kappahl väljer nu att satsa på en ny större lokal i Femman för att kunna erbjuda våra kunder ett bredare och större sortiment. Detta blir vår största Newbie butik, säger Martin Andersson, construction manager för Kappahl.
Förutom i Sverige har Newbie butiker i Norge, Finland, Polen samt England och finns på 16 webbmarknader. Den nya lokalen i Göteborg är på drygt 200 kvadratmeter och öppningen är planerad till 7 december.
Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.
Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.
Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.
Kring kommande årsskifte påbörjas bygget av det som ska bli totalt sjutton nya kedjehus vid kusten i Björlanda ängar på Hisingen. Husen, som blir äganderätter, byggs i två och en halv plan med sex rum och kök fördelade på 150 kvadratmeter. Samtliga kommer att ha terrass på andra våningen och egen tomt med anlagd trädgård, carport och altan. Inflyttning i de första husen beräknas kunna ske i juni 2026.
Kring kommande årsskifte påbörjas bygget av det som ska bli totalt sjutton nya kedjehus vid kusten i Björlanda ängar på Hisingen. Husen, som blir äganderätter, byggs i två och en halv plan med sex rum och kök fördelade på 150 kvadratmeter. Samtliga kommer att ha terrass på andra våningen och egen tomt med anlagd trädgård, carport och altan. Inflyttning i de första husen beräknas kunna ske i juni 2026.
Kring kommande årsskifte påbörjas bygget av det som ska bli totalt sjutton nya kedjehus vid kusten i Björlanda ängar på Hisingen. Husen, som blir äganderätter, byggs i två och en halv plan med sex rum och kök fördelade på 150 kvadratmeter. Samtliga kommer att ha terrass på andra våningen och egen tomt med anlagd trädgård, carport och altan. Inflyttning i de första husen beräknas kunna ske i juni 2026.
Det är pyttelitet, spartanskt inrett och maten är gjort med ett klappande italienskt hjärta liksom händer från hemlandet som kan sitt hantverk. Här finner man stolthet i den italienska autentiska street-food-mackan som görs från grunden på alla vis, som klassisk Crescia. Ett plattbröd från Marche och Umbrien som viks och fylls med godsaker som rökt kött, mozzarella, grillad paprika, salami och här – bara det bästa. En perfekt lunch, som kan avslutas med kaffe och tiramisu förstås.
Det är pyttelitet, spartanskt inrett och maten är gjort med ett klappande italienskt hjärta liksom händer från hemlandet som kan sitt hantverk. Här finner man stolthet i den italienska autentiska street-food-mackan som görs från grunden på alla vis, som klassisk Crescia. Ett plattbröd från Marche och Umbrien som viks och fylls med godsaker som rökt kött, mozzarella, grillad paprika, salami och här – bara det bästa. En perfekt lunch, som kan avslutas med kaffe och tiramisu förstås.
Det är pyttelitet, spartanskt inrett och maten är gjort med ett klappande italienskt hjärta liksom händer från hemlandet som kan sitt hantverk. Här finner man stolthet i den italienska autentiska street-food-mackan som görs från grunden på alla vis, som klassisk Crescia. Ett plattbröd från Marche och Umbrien som viks och fylls med godsaker som rökt kött, mozzarella, grillad paprika, salami och här – bara det bästa. En perfekt lunch, som kan avslutas med kaffe och tiramisu förstås.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö