Vad 115 lägenheter och ett LSS-boende
Var Löddeköpinge
Status Ny detaljplan
I en ny detaljplan för området runt rondellen som kallas Lödde kors planeras 75 nya lägenheter i flerbostadshus, ett LSS-boende och omkring 40 lägenheter för äldre.
Enligt planerna ska det gamla gästgiveriet och magasinsbyggnaden byggas om till bostäder, medan handelshuset på hörnet rivs och ersätts med ett nybygge. De nya husen i området blir som högst tre våningar för att behålla skalan i den nuvarande bebyggelsen.
I en ny detaljplan för området runt rondellen som kallas Lödde kors planeras 75 nya lägenheter i flerbostadshus, ett LSS-boende och omkring 40 lägenheter för äldre.
Enligt planerna ska det gamla gästgiveriet och magasinsbyggnaden byggas om till bostäder, medan handelshuset på hörnet rivs och ersätts med ett nybygge. De nya husen i området blir som högst tre våningar för att behålla skalan i den nuvarande bebyggelsen.
Happy At Work, som grundades 2018 i Göteborg och hjälper företag att mäta sin arbetsmiljö, säljs till det finländska hr-bolaget Webropol. Bland kunderna finns lokalvårdskoncernen ISS och bokföringsbolaget Fortnox, skriver DI Digital. André Francois, medgrundare och styrelseordförande, säger till tidningen att det känns tryggt och lovande att nu bli en del av Webropol: – Det har varit en otroligt spännande resa att bygga upp Happy At Work och se hur våra lösningar har gjort skillnad för så många organisationer.
Happy At Work, som grundades 2018 i Göteborg och hjälper företag att mäta sin arbetsmiljö, säljs till det finländska hr-bolaget Webropol. Bland kunderna finns lokalvårdskoncernen ISS och bokföringsbolaget Fortnox, skriver DI Digital. André Francois, medgrundare och styrelseordförande, säger till tidningen att det känns tryggt och lovande att nu bli en del av Webropol: – Det har varit en otroligt spännande resa att bygga upp Happy At Work och se hur våra lösningar har gjort skillnad för så många organisationer.
Happy At Work, som grundades 2018 i Göteborg och hjälper företag att mäta sin arbetsmiljö, säljs till det finländska hr-bolaget Webropol. Bland kunderna finns lokalvårdskoncernen ISS och bokföringsbolaget Fortnox, skriver DI Digital. André Francois, medgrundare och styrelseordförande, säger till tidningen att det känns tryggt och lovande att nu bli en del av Webropol: – Det har varit en otroligt spännande resa att bygga upp Happy At Work och se hur våra lösningar har gjort skillnad för så många organisationer.
Mr Cake öppnade i en lokal vid Stenpiren, sedan kom pandemin och bromsade expansionsplanerna. Nu ska de inviga ett nytt kafé. – Femman är en plats med mycket puls och folk i rörelse. Vi har tittat på en möjlighet att öppna ett ställe till och kände att detta var perfekt för oss, ett centralt läge för både göteborgare och turister, säger grundaren Roy Fares. Kafékonceptet från Stockholm erbjuder USA-inspirerande bakverk. Kaféet ska öppna under maj månad, i mittenrummet på Femmans gatuplan.
Mr Cake öppnade i en lokal vid Stenpiren, sedan kom pandemin och bromsade expansionsplanerna. Nu ska de inviga ett nytt kafé. – Femman är en plats med mycket puls och folk i rörelse. Vi har tittat på en möjlighet att öppna ett ställe till och kände att detta var perfekt för oss, ett centralt läge för både göteborgare och turister, säger grundaren Roy Fares. Kafékonceptet från Stockholm erbjuder USA-inspirerande bakverk. Kaféet ska öppna under maj månad, i mittenrummet på Femmans gatuplan.
Mr Cake öppnade i en lokal vid Stenpiren, sedan kom pandemin och bromsade expansionsplanerna. Nu ska de inviga ett nytt kafé. – Femman är en plats med mycket puls och folk i rörelse. Vi har tittat på en möjlighet att öppna ett ställe till och kände att detta var perfekt för oss, ett centralt läge för både göteborgare och turister, säger grundaren Roy Fares. Kafékonceptet från Stockholm erbjuder USA-inspirerande bakverk. Kaféet ska öppna under maj månad, i mittenrummet på Femmans gatuplan.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Vad är det som är runt, fem våningar högt och 22.000 kvadratmeter stort? Göteborgs nya landmärke World of Volvo förstås! Den iögonenfallande byggnaden är uppförd i skandinavisk stil, av drygt 2.800 ton trä samt mängder av gigantiska glasskivor. Placeringen nära E6:an, söder om Liseberg, gör den väl synlig för alla som anländer till stan. – Utöver att besöka våra utställningar, kommer det inte att kosta något att komma hit; huset och parken runt det kommer att vara öppen för alla. Vårt mål är skapa en plats där stadens invånare ska kunna mötas och studenter ska ha lätt att hitta en plats för att kunna plugga i en trivsam miljö, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo. Tanken är att anläggningen ska bli ett centrum för inspiration, en ständigt föränderlig destination med evenemang, liveuppträdanden och matupplevelser. I centrum står en utställning som ska kretsa kring omtanken om människan. I den ingår några av Volvos mest ikoniska fordon samt oväntade interaktiva upplevelser. World of Volvo drivs av Volvo Cars och Volvo Group och öppnar 14 april.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö