Ironic Biotech, som är antaget till Smiles inkubatorprogram i Lund, utvecklar en ny form av lättupptagligt järn för livsmedelsindustrin. Företaget tog in 11 miljoner i våras i en nyemission, och ska samla in mer pengar i höst för att utveckla produkten.
– Vi har ett mycket starkt team och en produkt som tilltalar marknaden. Redan nu i tidigt skede har vi flera intresserade livsmedelsbolag i Norden och Europa som vill samarbeta med oss, säger Nélida Leiva Eriksson, vd för Ironic Biotech.
Ironic Biotech, som är antaget till Smiles inkubatorprogram i Lund, utvecklar en ny form av lättupptagligt järn för livsmedelsindustrin. Företaget tog in 11 miljoner i våras i en nyemission, och ska samla in mer pengar i höst för att utveckla produkten.
– Vi har ett mycket starkt team och en produkt som tilltalar marknaden. Redan nu i tidigt skede har vi flera intresserade livsmedelsbolag i Norden och Europa som vill samarbeta med oss, säger Nélida Leiva Eriksson, vd för Ironic Biotech.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
Joakim Nilsson är kökschef och medgrundare av restaurang Johan P. Här visar Joakim hur man lagar en förrätt som tillsammans med champagne blir lite som en ”Stoli-Bolli” i munnen. En riktig partystartare.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
The Parisian Orient Express Train är gamla bortglömda tågvagnar som ska renoveras under insyn av arkitekten Maxime d’Angeac. Inredningen ska hylla Art Deco och tåget ska börja köra Paris – Istanbul under 2024.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Världens största baklava vägde 513 kilo! Rekordet noterades vid Ankara Gastronomy Summit 2018 och tilldelades Mado, Taspakon och Ankara Valiligi i Ankara, Turkiet, den 22 mars.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö