Innan Bugatti Chiron gör sorti som modell passar biltillverkarens Sur Mesure-avdelning på att göra unika specialmodeller. ”55 One of One” är en sån specialare som beställts som en hyllning till Jean Bugattis Type 55 Super Sport från 30-talet. Uppenbar är den svart och gula färgkombon, mindre uppenbart är att den betydligt större Chiron har fått större andel svart färg för att ”krympa” storleksskillnaden. Även framskärmarna har fått svart grafik för att ”smalna av” nosen.
Innan Bugatti Chiron gör sorti som modell passar biltillverkarens Sur Mesure-avdelning på att göra unika specialmodeller. ”55 One of One” är en sån specialare som beställts som en hyllning till Jean Bugattis Type 55 Super Sport från 30-talet. Uppenbar är den svart och gula färgkombon, mindre uppenbart är att den betydligt större Chiron har fått större andel svart färg för att ”krympa” storleksskillnaden. Även framskärmarna har fått svart grafik för att ”smalna av” nosen.
Fem uppstartsföretag har valts ut till vårens omgång av Mobility Xlab i Göteborg, där de får samarbeta med fordonsbolag som AB Volvo och Polestar. De utvalda företagen är svenska Radar Reticence, tyska Bareways och Tawny, Affinity EV från Irland och amerikanska Kilowatts. De utvecklar lösningar inom bland annat laddning, förarmiljö, och radarteknik för självkörande fordon. – Det är jättekul att intresset är så stort, säger Mobility Xlabs chef Katarina Brud till DI Digital, efter att ha mottagit över 200 ansökningar från 34 länder.
Fem uppstartsföretag har valts ut till vårens omgång av Mobility Xlab i Göteborg, där de får samarbeta med fordonsbolag som AB Volvo och Polestar. De utvalda företagen är svenska Radar Reticence, tyska Bareways och Tawny, Affinity EV från Irland och amerikanska Kilowatts. De utvecklar lösningar inom bland annat laddning, förarmiljö, och radarteknik för självkörande fordon. – Det är jättekul att intresset är så stort, säger Mobility Xlabs chef Katarina Brud till DI Digital, efter att ha mottagit över 200 ansökningar från 34 länder.
Fem uppstartsföretag har valts ut till vårens omgång av Mobility Xlab i Göteborg, där de får samarbeta med fordonsbolag som AB Volvo och Polestar. De utvalda företagen är svenska Radar Reticence, tyska Bareways och Tawny, Affinity EV från Irland och amerikanska Kilowatts. De utvecklar lösningar inom bland annat laddning, förarmiljö, och radarteknik för självkörande fordon. – Det är jättekul att intresset är så stort, säger Mobility Xlabs chef Katarina Brud till DI Digital, efter att ha mottagit över 200 ansökningar från 34 länder.
Fastighetsutvecklingsföretaget Panattoni fortsätter att växa i Norden genom ett köp av två fastigheter i Mölnlycke. Här planeras en ny logistikanläggning på 43.000 kvadratmeter. – Vi har sneglat på fastigheten i tio år och nu när det blir verklighet är det med både glädje och stort engagemang vi ska utveckla platsen, säger Fredrik Jagersjö Rosell på Panattoni Sverige. Säljare är Mitsubishi Logisnext Europe och bygget startar i vår, tillsammans med byggentreprenören Ylab, med inflyttning sommaren 2026.
Fastighetsutvecklingsföretaget Panattoni fortsätter att växa i Norden genom ett köp av två fastigheter i Mölnlycke. Här planeras en ny logistikanläggning på 43.000 kvadratmeter. – Vi har sneglat på fastigheten i tio år och nu när det blir verklighet är det med både glädje och stort engagemang vi ska utveckla platsen, säger Fredrik Jagersjö Rosell på Panattoni Sverige. Säljare är Mitsubishi Logisnext Europe och bygget startar i vår, tillsammans med byggentreprenören Ylab, med inflyttning sommaren 2026.
Fastighetsutvecklingsföretaget Panattoni fortsätter att växa i Norden genom ett köp av två fastigheter i Mölnlycke. Här planeras en ny logistikanläggning på 43.000 kvadratmeter. – Vi har sneglat på fastigheten i tio år och nu när det blir verklighet är det med både glädje och stort engagemang vi ska utveckla platsen, säger Fredrik Jagersjö Rosell på Panattoni Sverige. Säljare är Mitsubishi Logisnext Europe och bygget startar i vår, tillsammans med byggentreprenören Ylab, med inflyttning sommaren 2026.
Skanska ska bygga om och utöka Östra sjukhuset i Göteborg på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Projektet är värt cirka 550 miljoner kronor och omfattar totalt 16.000 kvadratmeter. Det innefattar en ombyggnation av centralkliniken i två plan samt en ny femvåningsbyggnad. Utbyggnaden ska öka kapaciteten för intensivvård och tryckkammarbehandling samt ge bättre förutsättningar för forskning. Byggstart sker i mars 2025, och projektet väntas vara klart i april 2028.
Skanska ska bygga om och utöka Östra sjukhuset i Göteborg på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Projektet är värt cirka 550 miljoner kronor och omfattar totalt 16.000 kvadratmeter. Det innefattar en ombyggnation av centralkliniken i två plan samt en ny femvåningsbyggnad. Utbyggnaden ska öka kapaciteten för intensivvård och tryckkammarbehandling samt ge bättre förutsättningar för forskning. Byggstart sker i mars 2025, och projektet väntas vara klart i april 2028.
Skanska ska bygga om och utöka Östra sjukhuset i Göteborg på uppdrag av Västra Götalandsregionen. Projektet är värt cirka 550 miljoner kronor och omfattar totalt 16.000 kvadratmeter. Det innefattar en ombyggnation av centralkliniken i två plan samt en ny femvåningsbyggnad. Utbyggnaden ska öka kapaciteten för intensivvård och tryckkammarbehandling samt ge bättre förutsättningar för forskning. Byggstart sker i mars 2025, och projektet väntas vara klart i april 2028.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö