Innan Bugatti Chiron gör sorti som modell passar biltillverkarens Sur Mesure-avdelning på att göra unika specialmodeller. ”55 One of One” är en sån specialare som beställts som en hyllning till Jean Bugattis Type 55 Super Sport från 30-talet. Uppenbar är den svart och gula färgkombon, mindre uppenbart är att den betydligt större Chiron har fått större andel svart färg för att ”krympa” storleksskillnaden. Även framskärmarna har fått svart grafik för att ”smalna av” nosen.
Innan Bugatti Chiron gör sorti som modell passar biltillverkarens Sur Mesure-avdelning på att göra unika specialmodeller. ”55 One of One” är en sån specialare som beställts som en hyllning till Jean Bugattis Type 55 Super Sport från 30-talet. Uppenbar är den svart och gula färgkombon, mindre uppenbart är att den betydligt större Chiron har fått större andel svart färg för att ”krympa” storleksskillnaden. Även framskärmarna har fått svart grafik för att ”smalna av” nosen.
Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.
Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.
Jag är sjuk när jag skriver detta. Influensan. Fy bubblan vad segt det är alltså. När man inte är sjuk tänker man ibland att det är lite mysigt att va sjuk. Men det är det ju aldrig. Som ordspråket lyder: Den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en. Eller kanske två egentligen. Att bli frisk och att få titta på en massa bra serier. Egentligen borde sjukdomen jag lider av kanske kallas streamimgfeber för jag har verkligen finkammat varje skrymsle och vrå av streamimgtjänterna. En slags betaltjänstinventering kan man säga. Och här följer min redogörelse.
Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.
Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.
Finlands Näringsliv EK, den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv, vill utreda en fast förbindelse mellan Stockholm och Helsingfors – inspirerad av Öresundsbron. – Bron mellan Sverige och Danmark var också ett radikalt förslag i början, men nu ser man bara positiva effekter, säger EK:s vd Jyri Häkämies till Yle. Förslaget innefattar broar och tunnlar mellan Åbo och Sverige via Åland. Argumenten är både ekonomiska och säkerhetspolitiska, men kostnaderna är ännu oklara.
Ett nytt förslag till detaljplan pekar mot en total omstöpning av kvarteret Spiralen i utbyggnadsområdet Norra Sorgenfri i centrala Malmö. Idag består kvarteret av mindre industribyggnader. Förslaget vill bevara de kulturhistoriskt värdefulla byggnaderna och att verksamheterna ska finnas kvar. I den nordvästra delen blir det ett nytt bostadskvarter med en skyddad innergård. Det blir också nya kontor och verksamhetslokaler. Dessutom planeras ett gångstråk genom kvarteret, ett torg och en park.
Ett nytt förslag till detaljplan pekar mot en total omstöpning av kvarteret Spiralen i utbyggnadsområdet Norra Sorgenfri i centrala Malmö. Idag består kvarteret av mindre industribyggnader. Förslaget vill bevara de kulturhistoriskt värdefulla byggnaderna och att verksamheterna ska finnas kvar. I den nordvästra delen blir det ett nytt bostadskvarter med en skyddad innergård. Det blir också nya kontor och verksamhetslokaler. Dessutom planeras ett gångstråk genom kvarteret, ett torg och en park.
Ett nytt förslag till detaljplan pekar mot en total omstöpning av kvarteret Spiralen i utbyggnadsområdet Norra Sorgenfri i centrala Malmö. Idag består kvarteret av mindre industribyggnader. Förslaget vill bevara de kulturhistoriskt värdefulla byggnaderna och att verksamheterna ska finnas kvar. I den nordvästra delen blir det ett nytt bostadskvarter med en skyddad innergård. Det blir också nya kontor och verksamhetslokaler. Dessutom planeras ett gångstråk genom kvarteret, ett torg och en park.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö