Lundaföretaget Elonroad, Øresundsbro Konsortiet och Lunds universitet ska undersöka möjligheterna för att skapa en elväg över Öresundsbron för eldrivna fordon. En markbaserad elskena i vägbanan skulle göra det möjligt för lastbilar och personbilar att ladda sina batterier under färd. Elonroads vd Karin Ebbinghaus tror att en elväg på bron skulle kunna påskynda omställningen till gröna transporter i Öresundsregionen.
– Detta är ett näringslivsinitiativ för näringslivet. En ”call to action” att vi i regionen kan gå i bräschen för elektrifieringen, säger hon till Dagens Industri.
Lundaföretaget Elonroad, Øresundsbro Konsortiet och Lunds universitet ska undersöka möjligheterna för att skapa en elväg över Öresundsbron för eldrivna fordon. En markbaserad elskena i vägbanan skulle göra det möjligt för lastbilar och personbilar att ladda sina batterier under färd. Elonroads vd Karin Ebbinghaus tror att en elväg på bron skulle kunna påskynda omställningen till gröna transporter i Öresundsregionen.
– Detta är ett näringslivsinitiativ för näringslivet. En ”call to action” att vi i regionen kan gå i bräschen för elektrifieringen, säger hon till Dagens Industri.
Han växte bokstavligen talat upp i en falafelvagn. Med inspiration därifrån har han byggt upp en egen Malmöbaserad matkoncern. Vi träffade Sadoo för att prata om arvet från hans farfar, varför han mäter framgång i antal anställda och hur hans mat framöver ska nå ännu fler.
Han växte bokstavligen talat upp i en falafelvagn. Med inspiration därifrån har han byggt upp en egen Malmöbaserad matkoncern. Vi träffade Sadoo för att prata om arvet från hans farfar, varför han mäter framgång i antal anställda och hur hans mat framöver ska nå ännu fler.
Han växte bokstavligen talat upp i en falafelvagn. Med inspiration därifrån har han byggt upp en egen Malmöbaserad matkoncern. Vi träffade Sadoo för att prata om arvet från hans farfar, varför han mäter framgång i antal anställda och hur hans mat framöver ska nå ännu fler.
Bilkedjan Bilia har skrivit kontrakt med Jaguar Land Rover om att bli officiell importör i Sverige och Norge för bolagets varumärken: Jaguar, Range Rover, Defender och Discovery. Som en del i affären bildas ett samriskföretag, Bilia JLR Import, som väntas starta sin verksamhet i april nästa år. Importörskontor kommer att finnas i Malmö och Oslo.
Bilkedjan Bilia har skrivit kontrakt med Jaguar Land Rover om att bli officiell importör i Sverige och Norge för bolagets varumärken: Jaguar, Range Rover, Defender och Discovery. Som en del i affären bildas ett samriskföretag, Bilia JLR Import, som väntas starta sin verksamhet i april nästa år. Importörskontor kommer att finnas i Malmö och Oslo.
Bilkedjan Bilia har skrivit kontrakt med Jaguar Land Rover om att bli officiell importör i Sverige och Norge för bolagets varumärken: Jaguar, Range Rover, Defender och Discovery. Som en del i affären bildas ett samriskföretag, Bilia JLR Import, som väntas starta sin verksamhet i april nästa år. Importörskontor kommer att finnas i Malmö och Oslo.
Från tobaksfröet i jorden till den färdigrullade slutprodukten är Tektors cigarrer alltigenom gotländska. Nu ska produktionen i Stenkumla utanför Visby sexdubblas med siktet inställt på den tyska marknaden.
Från tobaksfröet i jorden till den färdigrullade slutprodukten är Tektors cigarrer alltigenom gotländska. Nu ska produktionen i Stenkumla utanför Visby sexdubblas med siktet inställt på den tyska marknaden.
Från tobaksfröet i jorden till den färdigrullade slutprodukten är Tektors cigarrer alltigenom gotländska. Nu ska produktionen i Stenkumla utanför Visby sexdubblas med siktet inställt på den tyska marknaden.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö