Lundaföretaget Elonroad, Øresundsbro Konsortiet och Lunds universitet ska undersöka möjligheterna för att skapa en elväg över Öresundsbron för eldrivna fordon. En markbaserad elskena i vägbanan skulle göra det möjligt för lastbilar och personbilar att ladda sina batterier under färd. Elonroads vd Karin Ebbinghaus tror att en elväg på bron skulle kunna påskynda omställningen till gröna transporter i Öresundsregionen.
– Detta är ett näringslivsinitiativ för näringslivet. En ”call to action” att vi i regionen kan gå i bräschen för elektrifieringen, säger hon till Dagens Industri.
Lundaföretaget Elonroad, Øresundsbro Konsortiet och Lunds universitet ska undersöka möjligheterna för att skapa en elväg över Öresundsbron för eldrivna fordon. En markbaserad elskena i vägbanan skulle göra det möjligt för lastbilar och personbilar att ladda sina batterier under färd. Elonroads vd Karin Ebbinghaus tror att en elväg på bron skulle kunna påskynda omställningen till gröna transporter i Öresundsregionen.
– Detta är ett näringslivsinitiativ för näringslivet. En ”call to action” att vi i regionen kan gå i bräschen för elektrifieringen, säger hon till Dagens Industri.
Med en Netflix-prenumeration och en iRest Brillactiq (A665) är man rustad för hösten. Detta rymdägg är en massagefåtölj som kan vinklas bak så man ligger ner i den. Fåtöljen kostar hundra tusen och då får man features som tagna ur en bilbroschyr: träpaneler, 3D-högtalare, konstläder, massage (såklart), touchskärm och en massa inställningsmöjligheter.
Med en Netflix-prenumeration och en iRest Brillactiq (A665) är man rustad för hösten. Detta rymdägg är en massagefåtölj som kan vinklas bak så man ligger ner i den. Fåtöljen kostar hundra tusen och då får man features som tagna ur en bilbroschyr: träpaneler, 3D-högtalare, konstläder, massage (såklart), touchskärm och en massa inställningsmöjligheter.
Med en Netflix-prenumeration och en iRest Brillactiq (A665) är man rustad för hösten. Detta rymdägg är en massagefåtölj som kan vinklas bak så man ligger ner i den. Fåtöljen kostar hundra tusen och då får man features som tagna ur en bilbroschyr: träpaneler, 3D-högtalare, konstläder, massage (såklart), touchskärm och en massa inställningsmöjligheter.
Innan tvn hängde på väggen fanns stativ. Det gör det nu också. Spectral ART AX TV-Stand sätter tvn på piedestal och behandlar den som en möbel. Tillverkad i massiv ek, har en universell monteringsplatta för tvn och dold kabelföring i bakbenet. Kostar nånstans runt 15 000 kronor.
Innan tvn hängde på väggen fanns stativ. Det gör det nu också. Spectral ART AX TV-Stand sätter tvn på piedestal och behandlar den som en möbel. Tillverkad i massiv ek, har en universell monteringsplatta för tvn och dold kabelföring i bakbenet. Kostar nånstans runt 15 000 kronor.
Innan tvn hängde på väggen fanns stativ. Det gör det nu också. Spectral ART AX TV-Stand sätter tvn på piedestal och behandlar den som en möbel. Tillverkad i massiv ek, har en universell monteringsplatta för tvn och dold kabelföring i bakbenet. Kostar nånstans runt 15 000 kronor.
Den 23 juli 1966 slog Don Wetzel hastighetsrekord med tåg när han körde i 296 km/h. Tåget, M-497 ”Black Beetle”, var ett ombyggt Budd Rail Diesel Car med två begagnade General Electric J47-19 jetmotorer från ett Convair B-36 Peacemaker på taket.
Den 23 juli 1966 slog Don Wetzel hastighetsrekord med tåg när han körde i 296 km/h. Tåget, M-497 ”Black Beetle”, var ett ombyggt Budd Rail Diesel Car med två begagnade General Electric J47-19 jetmotorer från ett Convair B-36 Peacemaker på taket.
Den 23 juli 1966 slog Don Wetzel hastighetsrekord med tåg när han körde i 296 km/h. Tåget, M-497 ”Black Beetle”, var ett ombyggt Budd Rail Diesel Car med två begagnade General Electric J47-19 jetmotorer från ett Convair B-36 Peacemaker på taket.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö