Ät pasta, mycket pasta och gör det här. Att vi har en italiensk metropol på andra sidan sundet är något du bör omfamna. Nu finns ett nytt pastaparadis i Kødbyen där du kan fylla magen med kolhydrater och läppja på en longdrink. Det är krämigt, hemgjort med kärlek och upplagt på rustika fat medan lokalen är ljus, modern med vitt och vinrött, och bjuder in till långa sittningar med vin och vänner.
Flæsketorvet 50
Ät pasta, mycket pasta och gör det här. Att vi har en italiensk metropol på andra sidan sundet är något du bör omfamna. Nu finns ett nytt pastaparadis i Kødbyen där du kan fylla magen med kolhydrater och läppja på en longdrink. Det är krämigt, hemgjort med kärlek och upplagt på rustika fat medan lokalen är ljus, modern med vitt och vinrött, och bjuder in till långa sittningar med vin och vänner.
Flæsketorvet 50
Denna man förändrade rockhistorien vid minst två tillfällen. Trots sitt korta liv. Gram Parsons var redan 1966 början på vad som senare kom att kallas countryrock. Dessutom tog han Rolling Stones närmre såväl country som Southern Soul under sin ”bromance” med Keith Richards.
Denna man förändrade rockhistorien vid minst två tillfällen. Trots sitt korta liv. Gram Parsons var redan 1966 början på vad som senare kom att kallas countryrock. Dessutom tog han Rolling Stones närmre såväl country som Southern Soul under sin ”bromance” med Keith Richards.
Denna man förändrade rockhistorien vid minst två tillfällen. Trots sitt korta liv. Gram Parsons var redan 1966 början på vad som senare kom att kallas countryrock. Dessutom tog han Rolling Stones närmre såväl country som Southern Soul under sin ”bromance” med Keith Richards.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Som 11-åring fastnade jag i samband med en julskyltning framför skivomslaget till Frank Sinatras ”Come fly with me”. Det var första gången jag kände att konvolutet svarade mot musiken. Eller att det fanns något spännande, något att drömma om, i bilden.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Får tacka årets Record Store Day för detta känslomässiga uppvaknande. Inte för att jag brukar kasta mig över boxar med outgivna, tidigare kasserade låtar för fantasisummor. Men just i år fick jag upp ögonen för ett snart 30 år gammalt ”verk” av en artist som funnits med mig sen 1965.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö