Den svenska klädkedjan Pelle P drar igång en ny butik på Kullagatan. Utbudet består huvudsakligen av funktionskläder för både dam och herr. Butiken väntas öppna i månadsskiftet oktober/november och kollektionerna har inspirerats av idrottsmannen Pelle Petterssons livsstil.
– Vi är väldigt glada och nyfikna på att etablera oss på den starka handelsgatan i Helsingborg där vi kommer att exponeras på bästa sätt. Vår förhoppning är att detta är första steget för ytterligare etableringar i södra Sverige där vi för tillfället inte har så stor närvaro, säger Simon Danielsson, Retail Manager på Pelle P.
Den svenska klädkedjan Pelle P drar igång en ny butik på Kullagatan. Utbudet består huvudsakligen av funktionskläder för både dam och herr. Butiken väntas öppna i månadsskiftet oktober/november och kollektionerna har inspirerats av idrottsmannen Pelle Petterssons livsstil.
– Vi är väldigt glada och nyfikna på att etablera oss på den starka handelsgatan i Helsingborg där vi kommer att exponeras på bästa sätt. Vår förhoppning är att detta är första steget för ytterligare etableringar i södra Sverige där vi för tillfället inte har så stor närvaro, säger Simon Danielsson, Retail Manager på Pelle P.
The Astor på Upper West Side ritades 1901 av arkitekterna Clinton & Russell. Nu har de ikoniska husen i grå tegel med kalkstensknutar fått penthouse-lägenheter uppe på taket. Den största har takterrass med utekök och en hel trädgård, egen hiss och har listats för 15 miljoner dollar. William Waldorf Astor hade varit stolt.
The Astor på Upper West Side ritades 1901 av arkitekterna Clinton & Russell. Nu har de ikoniska husen i grå tegel med kalkstensknutar fått penthouse-lägenheter uppe på taket. Den största har takterrass med utekök och en hel trädgård, egen hiss och har listats för 15 miljoner dollar. William Waldorf Astor hade varit stolt.
The Astor på Upper West Side ritades 1901 av arkitekterna Clinton & Russell. Nu har de ikoniska husen i grå tegel med kalkstensknutar fått penthouse-lägenheter uppe på taket. Den största har takterrass med utekök och en hel trädgård, egen hiss och har listats för 15 miljoner dollar. William Waldorf Astor hade varit stolt.
Bläcksvart eller ljus som bärnsten, stora runda korn som spricker delikat mellan tänderna och små dyra godbitar av smörig, nötig havssälta. Kaviar är en råvara som kan uppgå till 120 000 kronor kilot. Men det är också en lyxråvara vars kilopris har halverats de senaste tio åren, vilket gör att den nu tar sig in på allt fler menyer och i än mer kreativa anrättningar och trendar över hela världen. Kaviarhandeln genomgår en revolution. Den kan dyka upp på allt från mozarellasticks till toppen av en ramensoppa och vips finns den på din tartar på kvarterskrogen långt från vita dukar. Dessutom råder det en tik-tok-trend där Gen Z fotar sig själva när de äter kaviar från handen, vilket bland annat fått försäljningen av exklusiv kaviar att öka med 76% i England. Trenden tros ha startat efter ett avsnitt av The Real Housewives of New York
Bläcksvart eller ljus som bärnsten, stora runda korn som spricker delikat mellan tänderna och små dyra godbitar av smörig, nötig havssälta. Kaviar är en råvara som kan uppgå till 120 000 kronor kilot. Men det är också en lyxråvara vars kilopris har halverats de senaste tio åren, vilket gör att den nu tar sig in på allt fler menyer och i än mer kreativa anrättningar och trendar över hela världen. Kaviarhandeln genomgår en revolution. Den kan dyka upp på allt från mozarellasticks till toppen av en ramensoppa och vips finns den på din tartar på kvarterskrogen långt från vita dukar. Dessutom råder det en tik-tok-trend där Gen Z fotar sig själva när de äter kaviar från handen, vilket bland annat fått försäljningen av exklusiv kaviar att öka med 76% i England. Trenden tros ha startat efter ett avsnitt av The Real Housewives of New York
Bläcksvart eller ljus som bärnsten, stora runda korn som spricker delikat mellan tänderna och små dyra godbitar av smörig, nötig havssälta. Kaviar är en råvara som kan uppgå till 120 000 kronor kilot. Men det är också en lyxråvara vars kilopris har halverats de senaste tio åren, vilket gör att den nu tar sig in på allt fler menyer och i än mer kreativa anrättningar och trendar över hela världen. Kaviarhandeln genomgår en revolution. Den kan dyka upp på allt från mozarellasticks till toppen av en ramensoppa och vips finns den på din tartar på kvarterskrogen långt från vita dukar. Dessutom råder det en tik-tok-trend där Gen Z fotar sig själva när de äter kaviar från handen, vilket bland annat fått försäljningen av exklusiv kaviar att öka med 76% i England. Trenden tros ha startat efter ett avsnitt av The Real Housewives of New York
Bang & Olufsen har släppt en serie ”Recreated Classics” med bland annat Beosystem 9000c. För den som inte minns är det en ljudanläggning med CD-växlare för 6 CD-skivor (med etiketten utåt så man ser vilka skivor som sitter i). Den återskapade klassikern ska ha uppdaterad insida och som vi minns det såg högtalarna annorlunda ut när Beosound 9000 lanserades 1996 (Det var högtalarna BeoLab 8000 från 1992 som ”alla” hade till detta systemet, som vi minns det).
Bang & Olufsen har släppt en serie ”Recreated Classics” med bland annat Beosystem 9000c. För den som inte minns är det en ljudanläggning med CD-växlare för 6 CD-skivor (med etiketten utåt så man ser vilka skivor som sitter i). Den återskapade klassikern ska ha uppdaterad insida och som vi minns det såg högtalarna annorlunda ut när Beosound 9000 lanserades 1996 (Det var högtalarna BeoLab 8000 från 1992 som ”alla” hade till detta systemet, som vi minns det).
Bang & Olufsen har släppt en serie ”Recreated Classics” med bland annat Beosystem 9000c. För den som inte minns är det en ljudanläggning med CD-växlare för 6 CD-skivor (med etiketten utåt så man ser vilka skivor som sitter i). Den återskapade klassikern ska ha uppdaterad insida och som vi minns det såg högtalarna annorlunda ut när Beosound 9000 lanserades 1996 (Det var högtalarna BeoLab 8000 från 1992 som ”alla” hade till detta systemet, som vi minns det).
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö