Planer på japanskt hus i Malmö

Byggnytt
December 2023
Planer på japanskt hus i Malmö

Fakta

Vad 8 våningar med uppåt 15 000 kvadratmeter kontor, hotell och restaurang

Var Centrala Malmö

Status Exakt placering inte klar

Bakom föreningen Japan Bridge Scandinavia står bland andra Malmö stad, Lunds kommun och ett antal storföretag i regionen. Syftet är att stärka banden med Japan, i synnerhet de affärsmässiga.
 Nu har man presenterat en vision för ett Japan-hus som ska byggas i centrala Malmö. Huset i åtta våningar är tänkt att innehålla affärscentrum och kontorshotell, men också ett japanskt hotell och restaurang.

Bakom föreningen Japan Bridge Scandinavia står bland andra Malmö stad, Lunds kommun och ett antal storföretag i regionen. Syftet är att stärka banden med Japan, i synnerhet de affärsmässiga.
 Nu har man presenterat en vision för ett Japan-hus som ska byggas i centrala Malmö. Huset i åtta våningar är tänkt att innehålla affärscentrum och kontorshotell, men också ett japanskt hotell och restaurang.

No items found.
No items found.
Dela artiklen

https://www.galoreweekend.se/artikel/planer-pa-japanskt-hus-i-malmo

Fler artiklar

Läs
NN.07 har öppnat flaggskeppsbutik
Nyöppnat
November 2024

NN.07 har öppnat flaggskeppsbutik

Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.

NN.07 har öppnat flaggskeppsbutik
Nyöppnat
November 2024

NN.07 har öppnat flaggskeppsbutik

Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.

NN.07 har öppnat flaggskeppsbutik
Nyöppnat
November 2024

NN.07 har öppnat flaggskeppsbutik

Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.

NN.07 har öppnat flaggskeppsbutik
Nyöppnat
November 2024

NN.07 har öppnat flaggskeppsbutik

Bekväma kläder med lång livslängd. Som ska fungera vid de allra flesta tillfällen. Det är vad NN.07 fokuserar på. Nyligen invigde varumärket en butik mitt i stan. – Vi är väldigt glada över vår nya butik i Göteborg. Att bygga nya vänskapsband och bli en del av det lokala samhället är något vi ser mycket fram emot, säger företagets vd Anders Rahr. Namnet NN.07 står för No Nationality, en strävan efter att skapa gränslösa plagg och främja mångfald, medan 07 betyder 2007, det år då det Köpenhamnsbaserade märket grundades. Förutom i Danmark har man sedan tidigare butiker i Stockholm, Antwerpen, Maastricht och New York.

Läs
Världens längsta jam session
Underhållning
November 2024

Världens längsta jam session

Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!

Världens längsta jam session
Underhållning
November 2024

Världens längsta jam session

Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!

Världens längsta jam session
Underhållning
November 2024

Världens längsta jam session

Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!

Världens längsta jam session
Underhållning
November 2024

Världens längsta jam session

Blues Kitchen på Camden High Street i London gjorde anspråk på världens längsta jam session den 25 september 2014. De 134 musikerna (både amatörer och yrkesmusiker) jammade kontinuerligt i 50 timmar och 45 sekunder. Mäktigt!

Läs
Göteborg klättrar i rankning av företagsklimat
Näringsliv
November 2024

Göteborg klättrar i rankning av företagsklimat

Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.

Göteborg klättrar i rankning av företagsklimat
Näringsliv
November 2024

Göteborg klättrar i rankning av företagsklimat

Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.

Göteborg klättrar i rankning av företagsklimat
Näringsliv
November 2024

Göteborg klättrar i rankning av företagsklimat

Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.

Göteborg klättrar i rankning av företagsklimat
Näringsliv
November 2024

Göteborg klättrar i rankning av företagsklimat

Göteborgs Stad stiger i Svenskt Näringslivs senaste rankning av lokalt företagsklimat. Staden klättrar 24 placeringar och ligger nu på plats 187 i Sverige, vilket minskar gapet mot både Stockholm och Malmö. – Otroligt härligt att få ett positivt kvitto på att vi kommuner i Göteborgsregionen förstår näringslivets centrala roll för både jobb och välfärd, säger Patrik Andersson, vd för Business Region Göteborg. Svenskt Näringslivs årliga rankning bygger på enkätsvar från över 30.000 företag, kombinerat med statistik från olika områden.

Om Galore

Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.

Galore

Propellergatan 2
211 15 Malmö

info@galoreweekend.se

Copyright , Galore.