Anestis Papadopoulos äger redan tre Bad och Värme-butiker; i Höllviken, Värnhem och Trelleborg. Nu öppnar han en fjärde, som kommer fungera som Pop-Up-butik i några månader framöver i Triangelns köpcentrum.
– Vi har allt för bad- och badrums-intresserade, vi säljer och renoverar allt från toaletter till värmepannor och blandare. Vi kommer hem till kunden och demonterar det som behöver bytas ut och så installerar vi den nya produkten. Så det är bara att luta sig tillbaka, säger Anestis Papadopoulos.
Anestis Papadopoulos äger redan tre Bad och Värme-butiker; i Höllviken, Värnhem och Trelleborg. Nu öppnar han en fjärde, som kommer fungera som Pop-Up-butik i några månader framöver i Triangelns köpcentrum.
– Vi har allt för bad- och badrums-intresserade, vi säljer och renoverar allt från toaletter till värmepannor och blandare. Vi kommer hem till kunden och demonterar det som behöver bytas ut och så installerar vi den nya produkten. Så det är bara att luta sig tillbaka, säger Anestis Papadopoulos.
Farok Jodat började med grisuppfödning som ledde till en foodtruck som senare blev en restaurang i Karlstad, som så småningom blev flera som öppnades i Stockholm. Nästa år etablerar sig Dirty Taco vid Södertull i Malmö. – Den som väntar sig klassiska tacos kommer att bli besviken. Vi förnyar den mexikanska tacon och tar influenser från Asien och skapar en lekfull fusion mellan det mexikanska och asiatiska köket. Det är framförallt de koreanska och japanska smakerna som sticker ut, säger ägaren Farok Jodat.
Farok Jodat började med grisuppfödning som ledde till en foodtruck som senare blev en restaurang i Karlstad, som så småningom blev flera som öppnades i Stockholm. Nästa år etablerar sig Dirty Taco vid Södertull i Malmö. – Den som väntar sig klassiska tacos kommer att bli besviken. Vi förnyar den mexikanska tacon och tar influenser från Asien och skapar en lekfull fusion mellan det mexikanska och asiatiska köket. Det är framförallt de koreanska och japanska smakerna som sticker ut, säger ägaren Farok Jodat.
Farok Jodat började med grisuppfödning som ledde till en foodtruck som senare blev en restaurang i Karlstad, som så småningom blev flera som öppnades i Stockholm. Nästa år etablerar sig Dirty Taco vid Södertull i Malmö. – Den som väntar sig klassiska tacos kommer att bli besviken. Vi förnyar den mexikanska tacon och tar influenser från Asien och skapar en lekfull fusion mellan det mexikanska och asiatiska köket. Det är framförallt de koreanska och japanska smakerna som sticker ut, säger ägaren Farok Jodat.
En omfattande renovering av Gallerian Magnus Stenbock på Kullagatan är i full gång. Den svenska modekedjan KappAhl har funnits i gallerian sedan ett antal år. Under renoveringen håller klädkedjan stängt men beräknas att åter slå upp portarna till sin nya utökade butik inför sommaren 2024, den här gången direkt ut mot Kullagatan. – Vi är oerhört glada över att projektet i före detta Gallerian Magnus Stenbock äntligen är igång. Fokus kommer vara på att modernisera och förbättra miljöavtrycket, men samtidigt även bevara byggnadens karaktär, säger Hélène Henning, chef Asset Management i Norden hos fastighetsägaren Savills Investment Management.
En omfattande renovering av Gallerian Magnus Stenbock på Kullagatan är i full gång. Den svenska modekedjan KappAhl har funnits i gallerian sedan ett antal år. Under renoveringen håller klädkedjan stängt men beräknas att åter slå upp portarna till sin nya utökade butik inför sommaren 2024, den här gången direkt ut mot Kullagatan. – Vi är oerhört glada över att projektet i före detta Gallerian Magnus Stenbock äntligen är igång. Fokus kommer vara på att modernisera och förbättra miljöavtrycket, men samtidigt även bevara byggnadens karaktär, säger Hélène Henning, chef Asset Management i Norden hos fastighetsägaren Savills Investment Management.
En omfattande renovering av Gallerian Magnus Stenbock på Kullagatan är i full gång. Den svenska modekedjan KappAhl har funnits i gallerian sedan ett antal år. Under renoveringen håller klädkedjan stängt men beräknas att åter slå upp portarna till sin nya utökade butik inför sommaren 2024, den här gången direkt ut mot Kullagatan. – Vi är oerhört glada över att projektet i före detta Gallerian Magnus Stenbock äntligen är igång. Fokus kommer vara på att modernisera och förbättra miljöavtrycket, men samtidigt även bevara byggnadens karaktär, säger Hélène Henning, chef Asset Management i Norden hos fastighetsägaren Savills Investment Management.
Den svenska klädkedjan Pelle P drar igång en ny butik på Kullagatan. Utbudet består huvudsakligen av funktionskläder för både dam och herr. Butiken väntas öppna i månadsskiftet oktober/november och kollektionerna har inspirerats av idrottsmannen Pelle Petterssons livsstil. – Vi är väldigt glada och nyfikna på att etablera oss på den starka handelsgatan i Helsingborg där vi kommer att exponeras på bästa sätt. Vår förhoppning är att detta är första steget för ytterligare etableringar i södra Sverige där vi för tillfället inte har så stor närvaro, säger Simon Danielsson, Retail Manager på Pelle P.
Den svenska klädkedjan Pelle P drar igång en ny butik på Kullagatan. Utbudet består huvudsakligen av funktionskläder för både dam och herr. Butiken väntas öppna i månadsskiftet oktober/november och kollektionerna har inspirerats av idrottsmannen Pelle Petterssons livsstil. – Vi är väldigt glada och nyfikna på att etablera oss på den starka handelsgatan i Helsingborg där vi kommer att exponeras på bästa sätt. Vår förhoppning är att detta är första steget för ytterligare etableringar i södra Sverige där vi för tillfället inte har så stor närvaro, säger Simon Danielsson, Retail Manager på Pelle P.
Den svenska klädkedjan Pelle P drar igång en ny butik på Kullagatan. Utbudet består huvudsakligen av funktionskläder för både dam och herr. Butiken väntas öppna i månadsskiftet oktober/november och kollektionerna har inspirerats av idrottsmannen Pelle Petterssons livsstil. – Vi är väldigt glada och nyfikna på att etablera oss på den starka handelsgatan i Helsingborg där vi kommer att exponeras på bästa sätt. Vår förhoppning är att detta är första steget för ytterligare etableringar i södra Sverige där vi för tillfället inte har så stor närvaro, säger Simon Danielsson, Retail Manager på Pelle P.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö