Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Monument, en konsertlokal på 1 200 kvadratmeter, ska slå upp sina portar på Ringön.
– Jag har alltid velat ha en renodlad konsertlokal. Här har jag sökt tillstånd för en publik på 600 personer. Det är mellanstort vilket gör att Monument fyller ett tomrum, säger Carl Martinsson, ägare och bokningsansvarig.
Tillsammans med kollegorna Àron Buzas, Markus Miramar Hansson och Erik Holmberg ska han satsa på livemusik och klubbkultur, samt på en separat mindre scen i samma lokaler. Eftersom det kulturellt växande Ringön redan har ett stort ölutbud blir det mest cocktails på menyn.
– Det här ska bli en genuin venue där allt som vi älskar får plats. Det tänket genomsyrar allt från koncept och läge till barens utbud och konserterna som bokas. Monument ska ha rum för alla genrer och inte minst öppna upp för nästa generation av arrangörer, resonerar Carl Martinsson.
Nu håller verksamheten, som finns i hörnet av Järnmalms- och Stålverksgatan, på att finslipas. Troligtvis öppnar Monument i november.
Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo. – Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm. Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo. – Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm. Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Volvo Lastvagnar har fått en order på 100 eldrivna lastbilar från den danska logistikjätten DFDS. Därmed fördubblar DFDS nästan antalet ellastbilar från Volvo. – Jag är väldigt stolt över att fortsätta vårt nära samarbete med DFDS. Deras stora flotta av ellastbilar visar att utsläppsfria transporter är en konkurrenskraftig lösning här och nu, säger Volvo Lastvagnars vd Roger Alm. Några av de nya lastbilarna kommer att transportera gods till och från Volvos fabrik utanför Göteborg.
Petter Stordalens Strawberry-koncern och fastighetsinvesteraren Slättö lanserar en ny hotellkedja, som än så länge saknar namn. Planen är att kedjan ska bestå av minst 20 hotell inom tio år. En plats är redan klar: ett hotell med 151 rum vid avfarten mot Gekås i Ullared, som väntas öppna 2025. – Med den nya hotellkedjan försöker vi utmana bilden av att stoppen längs vägen är någonting tråkigt, nödvändigt och tröttsamt – och istället se det som tillfället att ladda inför det spännande som kommer, säger Petter Stordalen.
Petter Stordalens Strawberry-koncern och fastighetsinvesteraren Slättö lanserar en ny hotellkedja, som än så länge saknar namn. Planen är att kedjan ska bestå av minst 20 hotell inom tio år. En plats är redan klar: ett hotell med 151 rum vid avfarten mot Gekås i Ullared, som väntas öppna 2025. – Med den nya hotellkedjan försöker vi utmana bilden av att stoppen längs vägen är någonting tråkigt, nödvändigt och tröttsamt – och istället se det som tillfället att ladda inför det spännande som kommer, säger Petter Stordalen.
Petter Stordalens Strawberry-koncern och fastighetsinvesteraren Slättö lanserar en ny hotellkedja, som än så länge saknar namn. Planen är att kedjan ska bestå av minst 20 hotell inom tio år. En plats är redan klar: ett hotell med 151 rum vid avfarten mot Gekås i Ullared, som väntas öppna 2025. – Med den nya hotellkedjan försöker vi utmana bilden av att stoppen längs vägen är någonting tråkigt, nödvändigt och tröttsamt – och istället se det som tillfället att ladda inför det spännande som kommer, säger Petter Stordalen.
Hälsoföretaget Feelgood har förnyat sitt avtal med Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola. Det nya fyraåriga avtalet innebär att Feelgood ska erbjuda studenthälsa till 66.000 studenter. – Med fyra år av samarbete bakom oss, siktar vi nu på att utöka vår räckvidd och nå fler studenter i behov av stöd. Vår mission är att bidra till en positiv studiemiljö och lysa upp framtiden för varje student vi möter, säger Nilla Antonsson, regionchef på Feelgood.
Hälsoföretaget Feelgood har förnyat sitt avtal med Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola. Det nya fyraåriga avtalet innebär att Feelgood ska erbjuda studenthälsa till 66.000 studenter. – Med fyra år av samarbete bakom oss, siktar vi nu på att utöka vår räckvidd och nå fler studenter i behov av stöd. Vår mission är att bidra till en positiv studiemiljö och lysa upp framtiden för varje student vi möter, säger Nilla Antonsson, regionchef på Feelgood.
Hälsoföretaget Feelgood har förnyat sitt avtal med Göteborgs universitet och Chalmers tekniska högskola. Det nya fyraåriga avtalet innebär att Feelgood ska erbjuda studenthälsa till 66.000 studenter. – Med fyra år av samarbete bakom oss, siktar vi nu på att utöka vår räckvidd och nå fler studenter i behov av stöd. Vår mission är att bidra till en positiv studiemiljö och lysa upp framtiden för varje student vi möter, säger Nilla Antonsson, regionchef på Feelgood.
Galore är ett mediabolag som informerar, guidar, underhåller och inspirerar genom tidningar och event. Det redaktionella innehållet är i huvudsak nöje och näringsliv.
Propellergatan 2
211 15 Malmö